En sommarlista för 2017

2017-05-23 09:40:08
Tankar Och Funderingar
 
A summer list for 2017
 
 
 
Om några veckor får jag sommarlov (mitt sista om inget jag ännu inte har tänkt sker). Har börjat planera vad jag ska hitta på, men väntar mest på att få reda på vilka dagar jag ska jobba så jag kan spika planerna. Här kommer min sommarlista för nu! (Snodd från Elsa Billgren, förresten.)
 
---
 
In some weeks, I will (finally) have summer vacation (actually my last, if not anything unplanned happens). Have started to plan what to do, but am mostly waiting for my job scheme so I can plan exact dates. Here is my summer list for now!
 
 
 
 
Vad ska du göra på ditt sommarlov?
 
Jag ska läsa böcker, hänga ute på landet, cykla ner till havet i shorts och linne, rensa ogräs bland mina odlade grönsaker, åka till Kroatien, se massa serier (ska skaffa HBO nordic gratismånad). Kanske gå på Way Out West? Kanske någon konsert på Liseberg? Åka på dagsutflykter!
 
 
Ska du åka någonstans
 
Det enda inplanerade är en resa till Kroatien som jag ser mycket fram emot! Sedan hoppas jag på tillfälle för dagsutflykter. Det vore fett.
 
 
Vad vill du verkligen hinna med?
 
Att bara ta det lugnt. Umgås. Havet.
 
 
Vad tror du egentligen att du kommer göra?
 
Vara inomhus och hemma för att det regnar. Jobba. Men havet borde jag ändå hänga vid, tycker jag.
 
 
 
 
Vad ser du mest fram emot?
 
Åka till Kroatien med vänner och hänga där omkring. Det kommer bli fett. Har ju aldrig varit där så det blir en ny upplevelse, sådant som jag ju gillar. Kom till och med hem en sen natt (med vin i kroppen) och laddade ner en app för att lära mig kroatiska. Rimligt.
 
 
 
Vad kan gå fel?
 
Jag kanske ramlar med cykeln igen och skada mig som jag gjorde förförra året när jag jobbade. Att jag inte har ork att göra sådant jag vill. Annars tänker jag inte skrämma upp mig själv med alternativa händelser.
 
 
 
Vem kommer du vara mest med?
 
Mamma, pappa, syster, bror, kanske? Svårt att undvika dem när vi kommer bo i (nästan) samma hus.
 
 
 
Vad kommer du lägga mest pengar på?
 
Resekostnader kanske. För att ta mig fram och tillbaka mellan Göteborg och landet. Åka till och runt i Kroatien, och Köpenhamn. Annars hoppas jag på god mat och vin.
 
 
 
 
Vad kommer du köpa inför sommarlovet?
 
Har redan köpt pocketböcker eftersom jag inte kommer kunna ta mig till biblioteket lika lätt. Är i behov att nya solbrillor, och borde se över om jag har någpn solkräm kvar.
 
 
Kommer du använda det?
 
Böckerna kommer läsas (sedan om alla blir utlästa är en annan fråga). Solglasögon, absolut. Och solkräm är viktigt, mina vänner!
 
 
Kommer du bli brun?
 
Already working on it. Så tror det.
 
 
Vad vill du säga till ditt sommarlovs-jag?
 
Glöm inte att bara göra ingenting emellanåt. Och det är lugnt om inte alla böcker blir utlästa, eller alla tv-serier blir sedda. Glöm inte plugga till omtentan också.
 
 
Vad kommer du att äta?
 
Färskpotatis med gräddfil och dill. ♥ Goda grönsaker och bär, plockade från trädgården. Potatissallad. Svenska jordgubbar.Vet inte vad Kroatien har att erbjuda i matväg, men det blir något att upptäcka!
 
 
Vad kommer du att dricka?
 
Vatten med gurka och mynta i, bubbel, vin, och kanske jag får för mig att göra iste.
 
 
Vad kommer föra det här sommarlovet extra bra?
 
Om det är extra bra vet jag inte, men det blir ju mitt sista så det blir ju lite speciellt ändå.
 
 
 
 
Vad kommer du att läsa?
 
Ett litet liv. Kriget har inget kvinnligt ansikte. Nära hem. Och böckerna på bilden ovan. Är helt enkelt förberedd för sommarläsning!
 
 
Vad kommer du ha på dig?
 
Utöver arbetskläder; mjuka shorts, solgasögon, sommarhatt, bikini, och linnen. Mjukt och ledigt.
 
 
Hur kommer du att göra dig illa?
 
Har ju ramlat med cykeln förr, så det är ju inte omöjligt. Riva mig på havstulpaner, och klia på myggbett.
 
 
Vad oroar du dig för?
 
Inget annat utöver det vanliga: läget i resten av världen och att det ska hända någon jag tycker om något.
 
 
Hur kommer du minnas ditt sommarlov sedan i september?
 
Lång, händelserik men ändå med händelselösa stunder för bra balans, festlig och härlig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0