God jul

2018-12-24 10:13:00
Min Dag
 
Merry Christmas
 
 
 
God jul på er. Och trevlig måndag om ni inte firar jul.
 
---
 
Merry Christmas. And happy Monday if you don't celebrate X-mas.
 
 
Hittills idag har jag upptäckt att jag även i år fått en morgonjulklapp. Förväntade mig inte att få det i år eftersom jag börjar bli gammal, men tomtemor i huset vill ha det så. Jag har klappat katterna, men de är fortfarande lite sömniga och ligger och tar igen sig.
 
---
 
So far, I've discovered that I also this year got a morning gift. Didn't expected that I would get one since I start to get old, but Mrs Claus in this house wants it that way. I've patted the cats, but they are still quite sleepy and are resting in different places.
 
 
Har legat och dragit mig i sängen en stund. Och försökt få en hint av om det har kommit någon snö. Har sådan himla bra volym i mitt hår! Är inte varje dag.
 
---
 
Have laied in bed for some time. And tried to see if there are some snow outdoors. Have such a nice volume in my hair today! That's not every day.
 
 
Morgonklappen. Det var en bok om julpyssel. Bläddrade lite och fick inspiration till att bara ge hemmagjorda julklappar nästa jul.
 
---
 
The morning gift. It was a book about Christmas crafts. Leafed it through and got inspired to only give homemade gifts next Christmas.
 
 
Och nej, det är ingen snö. Som meteorologerna har förutspått för västkusten. Det gör det lättare att ta en liten promenad sedan.
 
---
 
And no, there's no snow. Just like the meteoroligsts had predict for the west coast. It will be easier to get out for a walk later.
 
 
Har käkat risgrynsgröt till frukost. Gröt som mamma kokat innan hon åkte till jobbet imorse. Så väldigt snällt och fint av henne. ♥ Har läst morgontidningen och spanat ut att korsordet i tidningen kommer vara lätt att lösa.
 
---
 
Have ate rice pudding for breakfast. Pudding which mum cooked before she went to her job. So very kind of her. ♥ I've read the morning paper and looked out the crossword to see if it would be solvable (yes).
 
 
Klämt på paketen under granen. Alla är lika förvånade över hur det kan vara så många klappar när varje person bara ska ge till en i familjen.
 
---
 
Felt on the gifts under the tree. Everyone is suprised that there could be so many gifts since we only are supposed to give to one in the family.
 
 
Min plan för förmiddagen är att ligga i soffan och läsa, se på julkalendern, lösa korsord, provsmaka på julgodiset, få håret klippt av min syster, hitta recept på en god sallad med äpplen, göra yoga och kanske ta en promenad. Ni hör ju, jag kommer inte vara rastlös. God jul igen!
 
---
 
My plan for this morning is to lay on the sofa and read, watch the Advent calander, solve crosswords, taste some candy, let my sister cut my hair, find a recipe for a nice salad with apples, do some yoga, and maybe take a walk. Well, you see I won't be restless. Merry Xmas again!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0