Sju bilder från november - sushi, böcker, och en piercing

2018-12-19 18:35:00
Böcker Min Dag
 
Seven photos from November - sushi, books, and a piercing
 
 
 
November är månaden då jag har minst energi. Märker det när jag kollar tillbaka i bloggarkivet och märker att det är då jag skriver minst inlägg. Lägger mest energi på att egentligen bara kämpa på för att komma igenom. (På fredag är det årets kortaste dag och sedan blir det ljusare igen; är väldigt pepp på detta.) Hittade därför ett gäng bilder från denna månad som jag hade tänkt göra inlägg av men inte orkat. December har gett mig lite ny energi, så här kommer de!
 
---
 
November is the month when my energy is at the lowest. It shows in the lower amount of published posts this particular month every year. Put all my energy just to struggle through the month. (On Friday it's the shortest day of the year and from there on it will be lighter again; looking forward to this a lot.) Therefore I found some photos from this month which I had planned to create posts about but didn't had energy for. December gave me new energy, so here they are!
 
 
I början av november. Promenerade genom naturreservatet som ligger nära min bostad. En möter alltid någon hurtig löpare, någon som rastar sin hund, eller en nybliven förälder som skjuter barnvagnen framför sig. Har inte varit där sedan dess, tyvärr. Det är ju så mörkt och rätt oattraktivt att ta kvällspromenader överlag nu.
 
---
 
In the beginning of November. Walked through the preserve near my home. One always see a runner, someone that's walking the dog, or parents that pull the trolley in front of them. Have not visit this place since I took this photo. It's so dark and quite unattractive to take evening walks in general now.
 
 
En torsdag när jag hade tagit ledigt. Åkte och mötte upp mamma och min syster. Målet var att hitta en klänning åt mamma som hon kunde ha på min examenscermoni. Vi hittade en jättefin i första affären. Bra jobbat av oss.
 
---
 
One Thursday I had taken the day off. Met my mother and sister up in the city centre. The goal was to find a dress to my mother which she could wear at my graduation cermony. Found a very pretty dress in the first store. Good job.
 
 
Vi gick och käkade sushi och satte oss på en jättevarm ovanvåning. Nästan som att sitta i en bastu. Vi var de enda på övervåningen och vi började förstå varför.
 
---
 
We ate sushi and sat upstairs where it was super warm. Almost like in a sauna. We were the only ones upstairs, and we started to realise why.
 
 
Göteborg i november är helt okej fint ändå. Bara att en blir så himla trött och orkar inte uppskatta det.
 
---
 
Gotehnburg in November is quite all right. Just that the lack of energy makes you forgot to appreciate it.
 
 
I november läste jag om en familj som bodde i ett hus vid en moské i Iran innan och under revolutionen. Ett bra komplement till en dokumentär jag såg på SVT för ett tag sedan, och den ökade min allmänbildning och vidgade mina vyer. Bra grejer! Gillar att lära mig saker. Den fick 4 av 5.
 
---
 
In November, I read about a family that lived in a house next to a mosque in Iran around the revolution. A good complement to a documentary I saw a while ago, and it also increased my knowledge and expand my vision. Good things! Like to learn new stuff. Gave it 4 out of 5.
 
 
En måndag efter jobbet gick jag till apoteket för ett ärende. Medan jag ställde mig i kön tänkte jag "äsch, vad tusan, nu gör jag det". Bad om att få ett till hål i högra örat. Med ett klick var det gjort. Har flera gånger i mitt liv försökt att skaffa fler hål i örat, men de har alltid blivit inflammerade. Men nu ska jag banne mig ta hand om det här såret som redan har läkt rätt så bra tycker jag. Vill köpa små ringar att ha i hålet.
 
---
 
A Monday after work, I went to the pharmacy to buy some stuff. While I waited in line I thought "what the heck, let's do it". Asked for a piercing in my right ear. It was over and done with a click. Have tried several times to get more piercings in my ear, but they've always been inflamed. But now I will really take care of this wound that already has healed quite well. Want to buy small rings to wear in this place.
 
 
Avslutningsvis. En till bok. Vägen av Cormac McCarthy. Som fick 5 av 5 i betyg. Gillade sättet den var skriven på. Det hände så lite men samtidigt så mycket (ungefär som i livet?). En pappa och hans son vandrar (kämpar) genom ett nedbrunnet landskap på väg söderut. På vägen finns det många onda människor, som de kallar dem, och deras relation sätts på prov flera gånger.
 
---
 
Finally. Another book. The road by Cormac McCarthy. Which I gave 5 out of 5. Liked the way it was written. There was not much of action, simultaneously it was (like in life?). A dad and his son walk (struggle) through a burned down landscape on their way south. On the road there's a lot of bad persons, as they call them, and their relationship is put to the test several times.
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabel

Yeay för din helixpiercing! 😁

Svar: Haha, tack! Är väldigt nöjd själv 😊
ElinHaraldsson

2018-12-19 @ 20:03:53

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0