Fredagsfika, frukostmöte, och lördagslunch

2018-01-16 10:56:43
Min Dag
 
Friday coffee break, breakfast meeting, and Saturday lunch
 
 
 
FREDAG och vi hade fika på forskaravdelning. Klockan tre som varje fredag, och denna gång stod Maria för kalaset. Jag hade bestämt mig för att ta en tidig fredag och packade ihop mig efter att vi hade fikat klart.
 
---
 
FRIDAYand we had coffee break at the reserach division. At three o'clock as every Friday, and it was Maria who had baked the cake this time. I had decided to take an early Friday off, and packed my stuff afterwards.
 
 
Snart kommer det att vara ljust på hemfärden!
 
---
 
Soon, the sun will still be up whenwe are going home!
 
 
Hade varit sugen på nudlar hela veckan, så gjorde slag i saken och slängde ihop någon slags wokad historia till middag. Sojabönor, konserverade wokgrönsaker, broccoli, glasnudlar, soja, och kokosmjölk.
 
---
 
For the entire week, I have had cravings for noodles. So this Friday I finally took the chance and made a dish with glass noodles, soybeans, canned wok vegetables, broccoli, soy, and coconut milk.
 
 
Läste bok, löste korsord, och lyssnade på podcast medan jag tvättade. Och det var det med denna fredag.
 
---
 
Read a book, solved crosswords, and listened to podcast while I was washing clothes. And that was it for my Friday.
 
 
LÖRDAG och jag vaknade till mitt alarm för första gången på hela veckan. Solen hade ännu inte riktigt gått upp när jag staplade ut genom dörren.
 
---
 
SATURDAYand I woke up by the alarm for the first time this week. The sun had not yet rised when I walked out the door.
 
 
Det är något speciellt med att vara i en stan tidigt på morgonen. Kändes som att jag hade hela den stora staden för mig själv.
 
---
 
It's something special about being in a city early in the morning. Felt like I had the entire big city all by myself.
 
 
Blev uppmött av Kerstin som förde mig till grupprummet där vi skulle ha vårat frukostmöte med Pepp. Jag fick i ansvar att skära upp grönsaker medan vi väntade på de andra.
 
---
 
Kerstin met me up, and walked me to the group activity room where we would have the breakfast meeting with Pepp. I got the responsibility to cut up the vegetables while we were waiting for the others.
 
 
Första gången vi träffades sedan innan jullovet. Vi hade en hel del att prata om och planera och fixa och tänka kring. Nästa vecka ska vi ha vårt första event med mentorerna. Ska bli så kul att äntligen få sätta igång och få träffa alla!
 
---
 
It was the first time we met since we went on holiday. We had a lot to talk about and plan and fix and think through. Next week, we will arrange our first event with the mentors. It's gonna be a lot of fun to get started and to meet everyone!
 
 
Efter mötet hade klockan börjat närma sig lunch och jag mötte upp Anton på Chalmers.
 
---
 
After the meeting, it was almost lunch time and I met Anton at Chalmers.
 
 
Vi tog färjan över till fastlandet och hamnade till slut på Vapiano för att käka lunch. Vi pratade om framtiden (ska ju snart ta examen båda två), relationer, och våra gamla gymnasieklasskompisar. Sedan fick jag bråttom till nästa inplanerade grej, men det tar vi en annan gång!
 
---
 
We took the ferry over to the mainland, and finally ended up at Vapiano to have lunch. We talked about the future (both of us will soon graduate), realtions, and our old classmates from high school. Later, I was in a hurry for my next planned thingy, but that's a story for another time!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0