Fredagsfikan, champagne, och dans

2018-01-23 18:05:00
Min Dag
 
The Friday coffee break, Champagne, and dance
 
 
 
FREDAG och det var magisk soluppgång. Som jag vaknade till. Hade dansat kvällen innan och hängt med bØf på pubrundan. Men det var inte främst därför jag valde att stanna hemma hela förmiddagen, utanf för att jag hade sovit så dåligt (kom ändå hem kl. 22), och var inte riktigt pigg och glad.
 
---
 
FRIDAYand I woke up to this magical sunrise. Had been dancing the evenig before with bØf, since it was pub crawl at Chalmers. But it wasn't the major reason to why I stayed at home the entire morning. No, it was due to bad sleeping that night (arrived at my apartment at 10 pm, so not that late), and wasn't the happiest person in the world. 
 
 
När jag piggnat till lite vandrade jag till skolan i SOLSKENET. Ah, januari ibland alltså.
 
---
 
When I felt more alert, I walked to school in the SUNSHINE. January, sometimes you just deliver.
 
 
Vid klockan 15 hade vi fredagsfika. Först var det bara jag och Kerstin, men efter ett tag anslöt de andra. Hade diskussioner om att vara anpassad till det kalla vädret, vilka språk som egentligen talas på vår avdelning, och helgens aktiviteter.
 
---
 
At 3 pm we hade Friday coffee break. First, it was only me and Kerstin, but after a while the others joined. We had discussions about being adapted to the cold weather, which languages that are actually spoken at our division, and the activities of the approaching week-end.
 
 
Och efter det bestämde jag mig för att gå hem. SER NI? Det var ljust vid hemgången!
 
---
 
And after that, I decided to go home. CAN YOU SEE? It was still bright!
 
 
Jag tog en tupplur pga var fortfarande trött. Och väntade på att Katta skulle komma.
 
---
 
I took a nap since I still was tired. And waited for Katta to arrive.
 
 
Tände ljus och dukade fram glas. Fixade fram drinkingredienser. Kände mig som en mycket bra och förberedd värdinna.
 
---
 
Lighted candles and put out glasses. Made sure the drink ingredients were to display. Felt like a very good and prepared hostess.
 
 
Katta kom! Vi käkade pizza, drack champagne, och gjorde drinkar (cosmopolitan & pucko minttu). Sedan fick vi bråttom att hinna med bussen.
 
---
 
Katta arrived! We ate pizza, drank champagne, and made drinks (cosmopolitan & pucko minttu). And then we had to rush to the bus.
 
 
SKÅL! Vi tog oss till Yaki-da, där det var pyntat med guldballonger inför P3-guld. Tänkte jag skulle se några kändisar, men gjorde det ej (vad jag vet).
 
---
 
CHEERS! We went to Yaki-da, where they had decorated the place with golden ballons for the P3-gold gala. Thought I would see some famous people, but did not (what I'm aware of anyhow).
 
 
Annars dansade vi så gott vi kunde på det trånga dansgolvet. Tittade ut skumma killar. Pratade med trevliga killar. Tog en tequila-shot. Dansade ännu mer. Himla fin kväll.
 
---
 
Otherwise, we danced as good as we could at the crowded dance floor. Stared at weird guys. Talked to nice guys. Took a tequila-shot. Danced some more. Such a nice evening!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0