En sittning med byggare bØf-tema

2018-05-31 18:37:00
Kalas och festligheter
 
A dinner party themed bØf the builder
 
 
 
Det var fredag och det betyder fredagsfika på kontoret! Bra grej. Efteråt skyndade jag mig hem för att vila en stund, och städa lägenheten. Sådant som kan behövas om en ska ha folk över på besök.
 
---
 
It was Friday, which means Friday fika at the office! Nice thing. Afterwards, I headed home to rest for a while, and clean my apartment. Things one need to do when having people over.
 
 
Fast vi var inte så mycket inomhus ändå. Passade på att ha förfest / förhäng på gräset när solen ändå var framme. Med "vi" menar jag ett gäng bØf:are. Sittande bØf ordnade kalas för oss gamlingar. Det är trevligt tycker jag.
 
---
 
But we weren't indoors that much, anyway. Took the opportunity to have preparty in the grass since it was sunny and warm. With "us", I mean a gang of bØf:ers. The bØf of 2018 were arranging a party for us old people. It's nice.
 
 
Jag tog selfie med Josefin. Och hade tvärflöjtskonsert för några bØf:are som behövde låna min toalett.
 
---
 
I took a selfie with Josefin. And had a flute concert for some bØf:ers that needed to use my toilet.
 
 
Annars spelade vi något slags kägelspel. Jag var helt okej med i början, men sprang sedan omkring och märkte inte när det var min tur. (Sprang mest upp till min lägenhet för att låna ut toaletten / hämta grejer.)
 
---
 
Otherwise, we played some kind of pin game. I was on it in the beginning, but then I started to run around and didn't notice when it was my turn. (Mostly ran around due to people needed to use my toilet/ getting things.)
 
 
Tror det inte gick så bra för Moa här. Attans.
 
---
 
Think it didn't well for Moa here.
 
 
Bra häng. Bra väder. Kul personer. God dricka. Kunde nog inte önska mig så mycket mer just då.
 
---
 
Good hang out. Nice weather. Funny people. Tasty drinks. Don't think I whished for so much else right there.
 
 
Men så tog vi oss in till Chalmers och sittningen. Tog bara det här kortet på två andra ordförande (och Lenis som tvingade in sig). Sittningen hade byggare bØf-tema, vilket ju ändå var ganska finurligt. Jag fick dansa, och äta mat. Nöjd.
 
---
 
Later, we went on to Chalmers and the dinner party. This was the only picture I took, on my and two more presidents (and Lenis who forced himself into it).The theme of the party was bØf the builder, quite smart. I got to dance and eat food. Satisfied.
 
 
Efter sittningen hängde vi utomhus. Och drog till Gasquen där jag, Pigge, Gürra, och Konda dansade oss svettiga tills det stängde. Dagen efter åkte jag ut till landet för att fira min kusin och skriva rapport.
 
---
 
After the party, we hanged out outdoors. And went to Gasquen where me, Pigge; Gürra, and Konda danced until it closed. The day after, I went to the countryside to celebrate my cousin and write report.
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

vilket fika :)

2018-05-31 @ 19:28:44
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0