Mitt år i musik, 2019

2019-12-20 09:08:00
Musik Tillbakablickar
 
My year in music, 2019
 
 
 
2019 börjar lida mot sitt slut och året sammanfattas ur olika vinklar. Så som i musik. Där har Spotifys algoritmer sammanfattat det åt mig. Överlag är det inga stora överraskningar. Förutom att jag tydligen lyssnat mycket på FIDLAR och ABBA. Nu tar vi en kik!
 
---
 
2019 draws to its close and the year is summarised in different ways. As in music. Spotify's algorithms have done this for me. There are no surprises, overall. Apart from listening a lot to FIDLAR and ABBA, apparently. Let's have a look!
 
 
Lyssnade mycket på olika album när de släpptes. Därav mycket Kanye på hösten och Avicii på sommaren. Chameleon var min favoritlåt från ESC. Svängig!
 
---
 
Listened a lot to different album when they were realesed. Hence much Kanye in the autumn and Avicii in the summer. Chameleon was my favorite song from ESC.
 
 
Junior Brielles album Tampa har jag lyssnat på om och om igen under hela våren. Och Ana Diaz kommer jag ofta tillbaka till i perioder. Lite förvånad över ABBA, men det låter trevligt.
 
---
 
I have listened to Junior Brielle's album Tampa on repeat during the spring. And I usually come back to Ana Diaz in periods. Little bit surprised about ABBA, but it sounds nice.
 
 
Mina 16 mest lyssnade låtar från året. Poison för att det var den låten vi dansade till på mina danskurs under våren. Con calma var årets guilty pleasure.
 
---
 
My 16 most listened songs this year. Poison because it was the song we danced to at my dance course this spring. Con calma was my guilty pleasure of the year.
 
 
3 av 10 är Junior Brielle. 2 av 10 Ana Diaz. Det blev ett sådant år.
 
---
 
3 out of 10 is Junior Brielle. 2 out of Ana Diaz. That kind of year.
 
 
Det är här jag hör hemma. Trodde mer hiphop eller rnb, men tydligen blir det mest pop av olika slag.
 
---
 
Where I belong. Thought it would be more hiphop or rnb, but apparently most pop of different kinds.
 
 
757 nya artister! Coolt. Gillar ju att upptäcka nya guldkorn. FIDLAR och jag har hängt i 2 timmar. Tycker inte det låter jättemycket utdelat över ett helt år, dock.
 
---
 
757 new artists! Coolt. Well, like to discover new goldies. FIDLAR and I have spent 2 hours together. Don't think it sounds that much divided over a year, though.
 
 
52 701 minuter musik i år. Det är ungefär 2 timmar om dagen. Tycker det låter lite eftersom jag lyssnar väldigt mycket på musik. Kanske har jag läst fler böcker i år.
 
---
 
52 701 minutes of music this year. It's 2 hours a day. Think it sounds little, since I listen a lot to music. But maybe I have read more books this year.
 
 
Av världens 195 länder har jag lyssnat på artister från 81 länder. 58% självständiga stater kvar att upptäcka.
 
---
 
Out of the world's 195 countries, I have listened to artists from 81. 58% independent states left to discover.
 
 
 
Årtiondet tar ju också slut nu. Här är en sammanfattning från mina senaste 10 år. Magic 2014 för att vi hade den låten på repeat under mottagningen på Chalmers. Tolkar topplåtarna som hur jag har mått under året. Vissa år har jag mest velat känna någonting, andra har jag mest velat dansa.
 
---
 
The decade is also ending. Here is a summary from my last 10 years. Magic 2014 because we had that song on repeat during the reception at Chalmers. Interpret the top songs as how my well-being have been duing that year. Some years were a lot of feelings, others were more of dancing.
 
 
Vem är ens förvånad? Håkan. Alltid Håkan.
 
---
 
My artist of the decade. Who is even surprised? Håkan. Always Håkan.
 
 
Sammanfattningens sammanfattning. Tror det här kan sammanfatta 10-talet ganska bra. Får se vad nästa år och årtionde har i sikte! Kanske mindre pop och mer hiphop med tunga beats. Det hade varit nice.
 
---
 
The summary of the summary. Think this sums up my decade pretty well. Let's see what's in store for next year and decade. Maybe less pop and more hiphop with heavy beats. That would be nice.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0