Lördag med katter, vegetarisk fisksoppa och Sims

2019-02-08 18:19:00
Min Dag
 
Saturday with cats, vegetarian fish soup, and The Sims
 
 
 
Vi hade pyjamasparty idag i förskoleklassen jag jobbat hos denna vecka. Jag har därför gått runt i myskläder (så nice!) och mest kollat på film. Bra avslut på denna jobbvecka. Tror det behövdes för både barn och personal. Ska bara ta det lugnt ikväll. Har köpt hem en god mögelost och goda chips för att fira att det är fredag idag och sportlov nästa vecka. Förra fredagskvällen åkte jag hem till mina föräldrar ute på landet. Var så trött efter jobbveckan att jag gick och lade mig tidigt. Men lördagen däremot, då gjorde jag det här:
 
---
 
Today at work in a pre-school class, we had pyjamas party. Therefore, I wore sweats (how nice?) and mostly watched film. A good ending for this work week. Think both the children and personal needed that. Tonight, I will just chill. Have bought a nice blue cheese and nice chips to celebrate it's Friday and it's a spring break next week. Last Friday evening, I went to my parent's place in the countryside. I was so tired after that work week that I went to bed early. But on Saturday, however, I did this:
 
 
Klappade Ester.
 
---
 
Petted Ester.
 
 
Hon var lite keligare än vanligt. Trevligt.
 
---
 
She was cuddlier than usual. Nice.
 
 
Käkade risgrynsgröt til frukost. Gör typ aldrig det, men mina föräldrar gör det varje lördag. Kände bara inte för att göra iordning havregrynsgröt. Låg sedan i soffan och läste bok eller löste korsord.
 
---
 
Ate rice pudding for breakfast. Usually I never do, but my parents do every Saturday. Just didn't feel like cooking oat porridge. Then, I laid on the sofa and read a book or solved crosswords.
 
 
Hade en busig Ester som sällskap.
 
---
 
A playfull Ester was my company.
 
 
På landet är vinterlandskapet alltid och automatiskt mer vykortsvänligt.
 
---
 
In the countryside, the winter landscape is always more like a postcard.
 
 
Jag bytte om. Mormor gillade mina randiga byxor mycket, tänker att de påminner henne om ett mönster hon har ett minne av.
 
---
 
I changed outfit. Grandmother liked my striped pants a lot, think that they remind her of a pattern she remembers.
 
 
Kavaj på. Redo för kalas.
 
---
 
Jacket on. Ready for party.
 
 
Vi satte oss i bilen och åkte på snöiga vägar.
 
---
 
We went by car on snowy roads.
 
 
Och förbi öppna landskap.
 
---
 
And passed by open landscapes.
 
 
Tills vi kom till min mormors nya bostad. Alla mina kusiner och mammas sykon var också där.
 
---
 
Until we arrived at my grandma's new home. All fo my cousins and mum's siblings were also there.
 
 
Vi käkade fisksoppa efter mormors egna gamla recept. Jag fick med tofu i istället. Blev väldigt gott. Blev väldigt mycket soppa över.
 
---
 
We ate fish soup made from my grandma's own old recipe. I had with tofu instead. Very tasty. A lot of soup was left over.
 
 
Kusinbarnen dekorerade tårtorna efter att ha gett oss en konsert när de spelade på alla instrument de kunde hitta i salen. Ingen skulle kunna ungdå att mormor fyllde 88 år.
 
---
 
My cousin's children decorated the cakes after giving us a concert playing on all the instruments they could find in the room. No one could fail to notice that it was my grandma's 88th birthday.
 
 
Åkte hem igen. Mamma bestämde att hon och jag skulle dricka vin, och jag bestämde att vi skulle spela Mästarnas mästare.
 
---
 
Went home again. Mum decided that she and I would drink wine, and I decided that we would play a boardgame.
 
 
Istället för att titta på Melodifestivalen med de andra i familjen byggde jag ett bibliotek i Sims. Åt godis (fick nästan en sockerchock, längesedan jag åt mer godis än en snickers åt gången). Drack mer vin. Så var det med den fredagen.
 
---
 
I built a library in The Sims instead of watching Melodifestialen like the rest of my family. Ate cnady (almost got a suger rush, long time ago since I ate more candy at once than a snickers). Drank more wine. And that was it.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0