Första jobbveckan, en sleepover, och havsbad

2019-06-27 09:09:00
Min Dag
 
The first work week, a sleepover, and sea-bathing
 
 
 
För snart en månad sedan (juli närmar sig!) var det min första jobbvecka på det nya jobbet. Var pepp, men också lite nervös. Mest pepp.
 
---
 
Soon a month ago (July is approching!), it was my first work week at my new job. I was stoked, but also a little bit nervous. Mostly stoked.
 
 
Hittills trivs jag väldigt bra. Hänger på ett litet kontor i Göteborgsregionen och alla kollegor är snälla, roliga, och hjälpsamma. Sådant är jätteviktigt för mig. Har varit med om motsatsen och det är det inget kul alls.
 
---
 
So far, I thrive. Am at a small office in the Gothenburg region and all colleagues are kind, funny, and helpful. Such things are of high importance for me. Have experienced the opposite, and that's no fun at all.
 
 
Provkörde min företagsbil. Jag får använda den privat om jag vill (förmånsskatt osv), men just nu känns det som att jag inte behöver det. Cykel och kollektivtrafik kommer en långt på.
 
---
 
I test-drove my company car. I can use it privatly if I want to (taxation of benefits etc.), but for now it feels like I won't need it. One can go far by biycling and with public transport.
 
 
Lagade en paj som inte ser mycket ut för världen men den blev god. Fetaost, rödlök, och lite paprika.
 
---
 
Made a pie that doesn't look like much, but was tasty. Feta cheese, red onion, and some bell pepper.
 
 
Dagen innan nationaldagen hade Nalle bjudit över oss på en sleepover. Supermysigt! Jag ställde mig i solen och väntade på henne så vi kunde gå och handla goda grejer.
 
---
 
Nalle had invited us over for a sleepover on the day before National day. Super cosy! I stood in the sun waiting for her when we were about to go and buy tasty food.
 
 
Vi köpte med oss pizza för vi (jag?) orkade inte laga mat. Dash kom precis lagom till att vi öppnade kartongerna.
 
---
 
We bought pizza because we (I?) just couldn't cook food. Dash arrived just about when we opened the pizza boxes.
 
 
Vi spelade Dominion. Gick sedan över till soffan. Tittade på Youtube-klipp på folk som gör gourmetversion av kända snacks. Bagge kom sent på kvällen efter att ha varit på aw. Hon var MYCKET piggare än vi andra ...
 
---
 
We played Dominion. Then went over to the sofa. Watched Youtube-videos of people making gourmet version of famous snacks. Bagge joined later that evening and she was SO MUCH more alert than we others ...
 
 
Läggdags. Jag paxade sängen. Fick besök under natten av katten Siri. En extra bonus.
 
---
 
Bedtime. I chose the bed. The cat Siri made me company sometimes. An extra bonus.
 
 
Morgonen efter förklarade Nalle att kattbesöket mest troligt berodde på att Siri ville ha mat. Typiskt att jag inte fattade det.
 
---
 
The morning after, Nalle told me that this visit might be due to that Siri wanted food. Typical that I didn't get it.
 
 
Storfrulle! Eller brunch kanske. Gürra, Albin, och Andrea anslöt till denna matbuffé. Vi spelade Klask och hade turnering. Tittade på videos från VM för att få tips och trix.
 
---
 
Big breakfast! Or maybe brunch. Gürra, Albin, and Andrea joined to eat with us. We played Klask and had a tournament. Watched videos from World cup to get tips.
 
 
På eftermiddagen njöt jag av solen från mitt fönster. Tills Bagge ringde och ville ha hjälp att bära in deras nya soffa. Absolut, jag behöver träna inför min flytt, sa jag.
 
---
 
In the afternoon, I enjoyed the sun from my window. Until Bagge called to ask me for help to carry their new sofa. Absolutely, I need to practice for my move, I said.
 
 
Blev svettig och sugen på bad. Så vi belönade oss själva med att åka till Hovås badplats.
 
---
 
Got sweaty and longed for a bath. So we treated ourselves by going to Hovås bathing area.
 
 
Havet. ♥
 
---
 
The sea. ♥
 
 
På vägen dit kom jag på att jag inte käkat middag än. Så vi köpte med oss sushi. Fick veta att det är typ lika mycket socker som ris i riset. Fasen också. Här har jag trott att sushi var nyttigt och bra.
 
---
 
On my way there, it hit me that I hadn't had dinner. So we brought sushi. Got to know that it's as much sugar as rice in the rice. Oh, damn. I had thought that sushi was a healthy  choice.
 
 
Vi tog ett bad. Det var kallt men uppfriskande.
 
---
 
We took a bath. It was cold but refreshing.
 
 
Och det var den nationaldagen.
 
---
 
And that was that National day.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0