Pottfrilla, traktorkepsar och vårens blommor

2019-06-08 10:26:00
Min Dag
 
A bowl cut, tractor hats, and the flowers of spring
 
 
 
En onsdagkväll i maj bestämde jag mig för att ta ledigt och åkte hem till mina föräldrar. De skulle vara lediga på torsdagen, så jag tänkte varför inte hänga där då? Ester låg på soffan utanför mitt rum när jag vaknade på torsdagen. Morgongos och morgonklapp.
 
---
 
A Wednesday evening in May, I decided to take the days off and visit my parents. Since they also had the Thursday off, I though why not spend it with them? When I woke up on Thursday, Ester laid on the sofa in the room next to mine. Morning pats.
 
 
Lite senare gick jag ner till farmor och farfar. Hälsade på hönorna och tupparna. De kom alla ut för de trodde jag hade mat med mig. Förlåt men ingen mat här.
 
---
 
Later, I went to my grandparents. Greeted the hens and roosters. They all came out since they thought I had brought food. Sorry but no food here.
 
 
Blev bjuden på smörgåsar och konverserade om livet. Efter ett tag rotade farmor fram sina fotoalbum som vi tittade i tillsammans. Hittade bilder på 5-årig Elin. Farmor visade bilder från sin möhippa och ungdomsår. Så himla fint!
 
---
 
Was served sandwiches and talked about life. After a while, grandma got her photo albums from a wardrobe and we looked them through together. Found pictures of 5 y/o me. Grandma showed photos from her hen party and younger years. So nice!
 
 
Ungefär tre timmar senare gick jag hem igen. Fick rabarber av pappa. Han åt de späda direkt från marken.
 
---
 
Approximately three hours later I went back home. Dad gave me rhuburbs. He ate the small ones right from the ground.
 
 
Fick sällskap av Ester medan jag provade ett par vandringskängor. Ska ut och vandra i fjällen i sommar! Är så pepp på detta.
 
---
 
Ester made me company while I tried on a pair of hiking boots. Will hike in the mountains this summer! Am very psyched.
 
 
Grönt och blått så långt ögat når.
 
---
 
Green and blue everywhere.
 
 
Men det var ännu inte tillräckligt varmt för att vara utan tröja.
 
---
 
But yet it wasn't warm enought to not wear a sweater.
 
 
Gött att ta ledigt. Synd bara att det kommer att synas på lönespecifikationen i juni.
 
---
 
Nice to take the day off. Only bad it will show on the paycheck in June.
 
 
Fick hjälp av min bror att rota fram keps och doftgran. Behövde dessa grejer till en fest den kommande helgen.
 
---
 
My brother helped me to find a hat and little trees. I needed these for a party the upcoming weekend.
 
 
Hittade ännu fler kepsar! Som fick tvättas upp.
 
---
 
Found even more hats! That needed some washing.
 
 
Hann läsa lite bok också. Tror jag har nämnt att jag har läst ut denna, va? Hursomhelst, den är lämnad tillbaka till bibblan.
 
---
 
Also had some time to read. Haven't I mentioned that I've finished this? However, it's returned to the library by now.
 
 
Till middag käkade vi vegetarisk pyttipanna. Har fått en grej för att äta inlagda saker just nu. Äter smörgåsgurka och inlagda rödebtor så ofta jag får chans.
 
---
 
For dinner we had vegetarian pyttipanna. Have a thing for eating pickled food now. Eat pickled cucumber and beetroots as often I can.
 
 
Innan hockey-VM-matchen tog jag en promenad i trädgården. De lila rhododendronen höll på att slå ut. De är en sen sort och blommar alltid sist. (Ser ni Esters svans där i bakgrunden? Så sällskapssjuk katt.)
 
---
 
Before a ice hockey worldship game, I took a walk in the garden. The purple rhododendrons were blooming. They are late and blossom last, always. (Can you see Ester's tail in the background? A gregarious cat.)
 
 
AZALEAN. Så fin.
 
---
 
THE AZALEA. So beautiful.
 
 
Så svår att missa där den står och fint skriker "HEJ HEJ HÄR ÄR JAG!".
 
---
 
So hard to miss when it nicely screams "HI HI HERE AM I!".
 
 
"HEJ HEJ JAG ÄR OCKSÅ HÄR SNÄLLA KLAPPA MIG BARA LITEGRANNA!"
 
---
 
"HI HI I'M ALSO HERE PLEASE PAT ME EVEN JUST A LITTLE!"
 
 
Tack tack för detta.
 
---
 
Thanks for this.
 
 
Senare: titta på hockey-match med pappa. Sa att åt spelarna vad de skulle göra. Självklart att de hörde oss. Vaknade dagen efter mycket tidigt för att kunna få skjuts av mamma.
 
---
 
Later: Watched a game of hockey with dad. Told the players what to do. Of course they could hear us. The day after I woke up early to get a ride from mum.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en häftig keps som det står jula på sen har jag en massey Ferguson keps och John deere keps

2020-03-25 @ 09:19:05

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0