Vecka 23

2019-06-04 07:39:00
Veckorapport
 
Week 23
 
 
 
Igår var min första dag på nya jobbet. Började smått installera mig och gick ut och käkade lunch med kollegorna. Ganska lugn start, och jag tror hela den här veckan kommer bli mest att jag ska börja få lite koll. De kommande veckorna kommer det sedan bli en del resor för utbildningar och börja ta kontakt med kunder. Är peppad! Mycket nytt. Mycket intressant. Känns bra än så länge.
 
---
 
Yesterday was my first day at the new job. Started to install myself, and went out for lunch with the colleagues. Pretty slow start, and I think the rest of this week will be about getting to know the place and stuff. The upcoming weeks, there will be some travel for trainings and start to take contact with costumers. Am stoked! Much new things. Much interesting. Feels good so far.
 
 
Hela förra veckan var jag ledig från jobb och passade på att träffa kompisar. Jag bastade, badade i pool, och fikade en hel del. Det var skönt att få dela med sig av snart-första-dagen-på-jobbet-pirret. Var även sjuk och tillbringade en del tid med att läsa ut böcker eller se på filmer. Det var fint.
 
---
 
Last week I was off from work and took the time to meet friends. I did the sauna, bathed in a pool, and grabbed some fika. It was nice to share the soon-first-day-at-work-nervousness. Also, I was sick and spent some time finishing books or watching films. It was nice.
 
 
Utöver att komma igång på jobbet denna vecka ska jag: ha övernattning hos en kompis (ska bli supermysigt) och gå på en examensfest. Och hoppas på att danskarna tar sitt förnuft till fånga imorgon på deras valdag. Högerextremister är tydligen nära att komma över spärren. Usch. Nej, nu måste jag göra mig iordning inför jobbet. Ha en finfin vecka!
 
---
 
This week, except getting started at work, I will: have a sleepover at a friend's place (will be so cosy) and attend a graduation party. And hope that the Danish come to their senses at their election day tomorrow. It's close that the right-wing-extremist will be part of the parlament. Yuck. No, now I have to get ready for work. Have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0