Vecka 26

2019-06-24 21:09:00
Veckorapport
 
Week 26
 
 
 
Sitter och lyssnar på fotbolls-VM-matchen på radio. Lyssnar mycket på radio just nu när jag stökar omkring här hemma. Mest P3 när det inte är match, då är det P4 som gäller. Annars. Försöker få iordning på nya lägenheten. Har satt upp gardiner som ska avdela sovrummet från resten samt göra det mörkare och svalare. Söker runt på nätet efter smarta sätt att förvara saker. Senast har jag kollat på förvaring under sängen. Beställer hem saker fastän jag vet att mina pengar egentligen borde gå till hyror (har ju dubbla i två månader) och utrustning till fjällvandringen just nu.
 
---
 
Am listening to the World cup game on the radio. Listen to a lot of radio nowadays when I'm fixing stuff at home. Mostly P3 when it's not a game, then it's P4. Anyhow. Trying to organise my new apartment. Have put up curtains to separate the bedroom from the rest, and make it darker and cooler. Search the internet for smart ways of storing stuff. Lately, I'm looking for some way of under bed storage. Ordering stuff online even though I know that I should save my money for paying rents (have double rents for two months) and equipment for my hiking in the mountains.
 
 
Var i Frankrike förra veckan och var nöjd över att jag kunde konversera i vart fall litegrann på franska. Kom hem sent på onsdagkväll och möttes av duggregn och inställda spårvagnar. Så mycket välkommen till Göteborg det går att få, visst? På midsommarafton var jag i Dalsland vid en sjö. Badade, drack portvin, spelade kubb i skogen, och åt mig proppmätt på god mat. Den här veckan ska jag bara hålla mig här i Göteborg. De två följande veckorna ska jag resa iväg igen, och sedan rätt in i nästa resa till fjällen. Full rulle här. Hoppas jag får tid att landa där någon gång i slutet av juli, och att jag får bada i det västkustka havet och äta grönsaker plockade direkt från marken. Nåväl, hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
Was in France last week and was content that I could converse at least a little in French. Arrived late Wednesday evening and was greeted by drizzle and caneled trams. As much welcome to Gothenburg one could get, right? I spent Midsummer Eve in Dalsland by a lake. Bathed, drank port wine, played kubb in the forest, and got stuffed by all nice food. This week I will stay in Gothenburg. Then, I will spend some of the next two upcoming weeks abroad, and later a week in the Swedish mountains. Busy busy. Hope that I get some time to chill sometime there in the end of July, and bath in the west coast sea and eat vegetables picked righlty from the ground. Oh well, hope you'll have a nie week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0