Vecka 8

2020-02-19 13:42:33
Veckorapport
 
Week 8
 
 
 
Har ganska så precis kommit hem från Norge. Jag har hängt i Bergen i två nätter och träffat forskare. Pratat om enzymkinetik, gener som reglerar fetma, och virusdiagnostik. Bland annat. I mina anteckningar har jag skricvit: "Bergen är berg, tunnlar, vatten och vind". Grått väder är tydligen standard i denna norska stad. Men blev hälsad välkommen av ett soligt Göteborg. Förträffligt. För resten av veckan har jag inget speciellt inplanerat förutom massage ikväll. Ska bli skönt att få mjuka upp axlarna igen. Räknar med att ha träningsvärk i minst två dagar. Nästa vecka bär det söderut till grannlandet för min del. Det får vara allt för nu. Ha en fortsatt fin vecka!
 
---
 
Kind of just arrived home from Norway. I've spent two nights in Bergen and met researchers. Talked about enzyme kinetics, genes regulating obesity, and virus diagnostics. Among other things. In my notes, I've written: "Bergen is mountains, tunnels, water, and wind". Grey skies is apprently standard in this Norwegian city. But a sunny Gothenburg greeted me. Magnificient. I have no special plans for the rest of the week, except for massage tonight. Will be so nice to soften those shoulders again. Counting with sore muscles for at least two days afterwards. Next week, I will head south to Denmark. And that's all for now. Wish you a pleasent week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0