Vecka 3

2020-01-15 08:30:00
Veckorapport
 
Week 3
 
 
 
Går lite bättre för varje dag nu att ta sig upp ur sängen på morgonen. Har som vanligt spanat in när solen går upp dag för dag. I slutet av den här månaden kommer den vara uppe 08:18. Alltså ungefär lagom till att jag är på väg till jobbet ... Så någon månad kvar tills en kan vakna till solljuset! Nog om det. Den här veckan är jag uppe i Stockholm en sväng. Pratar med forskare om proteinanalyser och virusdiagnostik. Har käkat middag med Wille och promenerat omkring på gatorna på Söder. Varit helt lost om var jag är. För resten av veckan har jag ännu inget specifikt planerat. Behöver läsa ut en bok (En engelsk gentleman) som ska lämnas tillbaka till bibblan. Bokhögen på nattduksbordet minskar något vecka för vecka. Skönt! De böckerna är lite i vägen för målet jag har satt upp för mig själv att försöka läsa mer klassiker det här året. Har väldigt många titlar hemma att ta tag i. Nej, nu ska jag jobba. Ha en fortsatt fin vecka, hörrni!
 
---
 
It's getting better and better to get out of the bed in the mornings. As every year, I look up when the sun will rise day by day now. In the end of this month, it will rise at 8:18. In time for when I head for work, with other words ... So maybe a month left until we can woke up to the sunshine! Enough about that. This week, I'm in Stockholm for a while. I discuss protein analysis and virus diagnostic with researchers. Have had dinner with Wille and walked around in the streets. Been completely lost. I have nothing in particular planned for the rest of the week. Need to finish a book (Old Filth) since I have to return it to the library by the weekend. My pile of books is decreasing week by week. Nice! Those books are in my way to reach my goal of reading more classics this year. Have some novels at home to get through. No, time for work. Have a splendid week, y'all!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0