Vecka 18. 2022. Vad hände där?

2022-05-08 10:04:00
Min Dag Veckorapport
 
Week 18. 2022. What happened?
 
 
 
Snabbt klipp till två år senare, från förra inlägget. Det har hänt mycket sedan dess vill jag lova. Jag slutade abrupt med att göra inlägg efter att "killen jag gillade" då gjorde slut och jag tappade ork, och upptäckte att jag kanske egentligen inte har tid att blogga. Men nu känner jag för att ta upp det igen. Dock med en lägre ambitionsnivå, och utan press på att det ska bli minst ett inlägg i veckan. Utan för att det är kul att sätta ihop meningar och sätta texter till bilder. Lite mer som en lustfylld hobby. 
 
---
 
A rapid fastforward to two years later, since the last post. A lot have happened since, I can tell you. I just stopped creating posts after "the guy I liked" at the moment broke up with me and I lost my energy, and I realised that I maybe actually didn't have time to blog. But now I want to take it up again. With a lower level of ambition, though, and without any pressure of creating at least one post per week. Rather because I like to put together sentences and write texts to pictures. A lot more like a joyful hobby. 
 
 
 
SÅ. Vad har hänt sedan dess, på dessa två år? Vi besteg Kebnekaise (kanske att jag gör ett inlägg om det) och var med skräckblandad förtjusning högst upp på toppen.
Det har varit pandemi och allt kring det. Har mått piss i november för att jag inte hade något planerat på länge och hade ingen ljusglimt att längta till.
Jag har bytt jobb till en tjänst med hemmakontor och det funkar fint. Mitt jobb innebär att ta kontakt med läkare och labbpersonal för att ta reda på om det finns något ökad värde för dem att använda just våra PCR-kit. Så ringer många samtal och tjôtar med många olika personer om dagarna. För att beskriva det kortfattat.
Jag har åkt längdskidor för första gången i mitt liv - och verkar tycka det är en najs aktivitet. Allt som innefattar att vara ute i naturen hamnar högt på min kul-att-göra-lista.
Och så kanske ändå framförallt. Gått och blivit kär i min äldsta (och bland mina bästa) kompis(ar). Äldsta som i den vän jag känt längst. Flyttat ihop och bor sambo (provbor i och för sig fortfarande). Det lite blev så, och det är himla fint. Ens partner ska ju ändå vara ens bästa vän.
Och okej. Kanske allra mest framförallt. Vi. Ska. Bygga. Hus. Skramlar in så många vuxenpoäng på det va (hej hallå bygglovsprocess). Men det förtjänar ett eget inlägg.
 
---
 
So what have happened since, during these last two years? We climbed Kebnekaise (perhaps I create this adventure an own post), and it was with terror and delight that I sat on the highest peak. I have changed job position and is now working totally from home. Still work with selling, but now with PCR-kits. I have tried cross country skiing for the first time in my life, and seem to like it. Every activity that includes being out in the nature tops my nice-things-to-do-list. And also, maybe above all. I have fallen in love with one of my nearest friends. Moved in together. It kind of just happened, but it feels great. Well, your partner should be your best friend, right? And all right. Maybe fore and foremost. We. Will. Build. A. House. But that deserves a post of its own. 
 
 
Två år väldigt kortfattat. Det får väl räcka för den här gången. Idag är min plan att åka ut till landet och pyssla med mina grönsaksplantor. Har tagit över alla fönster i vår lägenhet med små krukor och små växthus. Vore skönt om något av det kunde sättas i jord idag så det blir lite luftigt i fönstret igen. Älskar att vi är i maj nu - det är min favoritmånad. Sommaren står för dörren, och det är oftast varmt och soligt. Fantastiskt - som vi har längtat efter vintern! De kommande veckorna är rätt fullbokade med kul grejer. Födelsedagskalas (i plural), bröllop, Göteborgsvarvet (går ärligt talat sådär med träningen, så vi får se hur det går), Flashback Forever show, och förhoppningsvis havsbad. Samt lite tid att bara chilla - viktigt att planera in! Tycker jag tydligt märker att pandemirestriktionerna är borta igen. Nej, nu är det dags att plocka ihop mig. Ha det fint!
 
---
 
Two years very shortly summarised. That will have to be enough for now. Today, my plan is to be in the countryside and take care of my vegetable plants. I have taken up all the space in our windows with small pots and small greenhouses. Would be nice if some of it could be put in the soil today so we can get back the space again. I love that it is in May - my favourite month. The summer is close and it is usually warm and sunny. As we have longed for this the entire winter! The coming weeks are quite fully booked with fun stuff. Birthday parties, wedding, Gothenburg half marathon (to be honest, I'm not sure if I am trained well enough), Flashback Forever show, and hopefully sea swimming. Plus some time to just chill - important to place time for that as well! It is quite clear that the pandemic restrictions have been lifted. Well, it is time for me to pack my bags now. Take care!
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Yes, tjoho äntligen tillbaka! <3

2022-05-09 @ 11:53:54

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0