Vecka 52. Julen slut, snart nyår

2023-12-27 20:09:00
Veckorapport
 
 
Week 52. Christmas is over, soon new year's
 
 
Jul har firats i dagarna tre. Fjärde adventsljuset har tänts. Det var vemodigt att öppna sista luckan i julkalendern på julaftonsmorgon, speciellt när jag redan hade listat ut lösningen på den gåtan runt lucia och det gick lite för fort. GP:s julrebus har lösts i skenet från stearinljus en kväll när barnen lagt sig. Jag är osugen på att lyssna på jullåtar, men kan inte få nog av rödbetssallad och potatis. Finner det typiskt att snön försvann nu när barnen fick babypulkor i julklapp; de får invigas nästa år istället. Isgata och vattenpölar turas om från dag till dag. 
 
 
Ungefär så är väl läget just nu. Mellandagarna har ett skimmer av lugn och ledighet över sig. Det är min hjärna fortfarande inställd på, trots att det absolut inte gäller för i år - dagarna ser ungefär likadana ut oavsett. Har inte hunnit läsa någon bok än, utöver Knacka på och diverse pekböcker då. Men får jag en god natts sömn bara, så jag inte behöver sova ikapp med barnen under dagen, så ska det nog gå att få till en liten lässtund.
 
 
Snart är det 2024 och det kommer bli speciellt på många sätt. Barnens kusiner (och vänners barn) kommer komma till världen, och vi kommer att ha varit föräldrar i ett år (!), till exempel. Hoppas ni får en fin sista vecka på året. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0