Vecka 9. Ett eget rum

2023-02-27 10:27:00
Veckorapport
 
 
Week 9. A room of my own
 
 
Februari har swishat förbi. På onsdag är det första mars. Slog mig precis att jag skulle kunna hänga på firandet med fössta tossdan i mass och käka (glutenfri) massipantååta, nu när jag (förhoppningsvis) tål mandel. Inte för att jag är smålänning överhuvudtaget, utan för att jag kan. Våren känns i antågande. Jag har ätit lunch på balkongen flera gånger med sol rätt i ansiktet (och filt omkring mig). Vi har sett snödroppar och vintergäck i flera veckor nu.
 
Mitt senaste livsmedel jag blivit ofantligt sugen på är de där Oaties som syns på bild. Låtsas och får för mig att de är nyttigare än att stoppa i mig en chokladmuffins eller proteinbar när jag är sugen på något litet - de innehåller mest dadlar och havregryn. Tyvärr finns de bara i en livsmedelsaffär (vad jag vet) i mitt område, och det är inte affären vi brukar veckohandla i. Så det är ett extra bemödande att få tag i dem. Just nu tycker jag att det är så värt. Kan trycka i mig en hel sådan förpackning på en gång. Nom nom nom nom.
 
 
Nedräkningen fortsätter. Har räknat ut att långfredagen är det datum som det är extra extra bra ifall kidsen kommer på, eller tja vilket datum som efter det, för då kommer de inte längre räknas som för tidigt födda. Livmodern verkar ligga i hårdträning och övar på sammandragningar emellanåt. Tycker vi är praktiskt redo. Bara två saker som cirkulerar i mitt huvud och som jag vill få löst: att madrassen vi köpt inte verkar matcha spjälsängen vi har vad gäller måtten, och införskaffning samt installation av en tvättmaskin modell mindre. Inte heller jätteakuta grejer (finns många andra ställen / möbler barnen kan sova i eller på), räknar bara med att ha noll ork eller tid för att fixa det sedan. 
 
 
Hade mest spontana aktiviteter i helgen. Mötte upp Anton och familjen Malmgren för lunch efter att de varit på badhuset (medan jag var på biblioteket). Anton har fixat iordning i mitt / bäbisarnas rum, men gjort det mer till mitt just nu, vilket jag hade förlikat mig inte skulle inträffa. Men nu har jag min soffa här, och det enda av bäbisarnas grejer är skötbordet och deras garderob. Blev väldigt glad för det. Ett eget rum. Legat och läst och läst och läst i soffan (just nu Händelser vid vatten av Kerstin Ekman, ville läsa boken innan jag ser tv-serien).
 
 
Denna vecka består av jobbintervju, hänga med vänner, och tandläkarbesök (får se hur det går att ligga på rygg en längre stund). I vart fall idag känner jag mig energisk, och samtidigt lugn, och vill ta tag i projektledningskursen. Hade varit skönt att till och med bli klar med den i god tid innan kursavslutet i slutet på mars. Det får vara alles för nu. Ha en fantastisk vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0