Hela vecka 2 i en bild om dagen

2023-01-17 09:26:07
Graviditet / bäbisliv Min Dag
 
My week 2 with one photo every day
 
 
Upptäckte att jag tagit minst en bild om dagen förra veckan, och tänkte därför passa på att ta inspiration från Egoinas inlägg med en hel vecka i (minst) en bild om dagen. Så här kommer veckan som kändes oerhört lång.
 
 
Måndag. Vi åkte och köpte ett babynest av en privatperson i Partille. Har, till skillnad från med barnvagnar som blir tjingade med en gång, kunnat spana in den här  (och liknande) länge och kände att nej vet du vad nu åker vi och köper den. Velat ha en med handtag då jag hoppas vi kan bära in den till sovrummet på kvällen om bäbisen/bäbisarna somnat i den någon annanstans. Hade en förhoppning om att köpa en barnvagn när vi ändå var ute och körde, men var nummer två i kön så fick den inte.
 
 
Tisdag. Vi fick köpt en barnvagn! Hade nog kunnat gråta av lättnad. Åkte i väg på lunchrasten till Partille (igen och på typ samma gata - något segt att vi inte hade sett den dagen innan) och köpte av en familj som själva hade haft tvillingar. Så allt var i dubbel uppsättning, perfekt. Hade en elektriker över som såg över att våra eluttag blev jordade. På kvällen fick vi fika hos Tilda för att fira hennes födelsedag.
 
 
Onsdag. Hade en jobbintervju över telefon på förmiddagen. Gick ut på eftermiddagen för att göra några ärenden (t ex köpa parfymfritt tvättmedel för det är tydligen en grej när vi ska börja tvätta barnkläder). Det här är oftast min stil numera när jag ska ut bland folk. Gravidjeans, t-shirt, en grå träningströja i ull, och en stickad kofta. Det är de kläder jag har som jag kommer i och tycker är bekväma och enkla att ta på. Så det får vara så.
 
 
Torsdag. Mådde väldigt skumt pga graviditeten, så blev sängliggandes medan Anton utnyttjade vår tvättid i tvättstugan. Hade förhoppning om att mellanmål, vatten, korsord, och vila skulle göra susen. Otroligt lyxigt att ha en partner som jobbar hemifrån och som kan fylla på min vattenflaska och bädda om mig under jobbpauser.
 
 
Kände mig liksom bakis och hade ont i magen och var väldigt trött. Kanske syns? Så det var bäst att vila. Kan det varit denna dag som jag bröt ihop för att min trötta hjärna hittade på att jag ska känna mig värdelös, osjälvständig, lat, och som att jag inte hjälper till?
 
 
Fredag. Hade lyxat till det med klipptid. Lite hårbottenmassage och få rensat bort slitna toppar. Mmmm.
 
 
Blåsten på promenaden hem förstörde frisyren som frisörskan stylat, men håret ser ju gladare ut än innan. Fick reda på att bäbisarna borde vara stora som rödkålshuvuden - säger ju att det börjar bli tungt. Hade elektrikern över igen och det var rörigt i vardagsrummet av flyttade möbler och garderobsinredning. Trivdes inte i detta kaos. 
 
 
Lördag. Åkte efter frukost in till Gbg och hem till Pigge och Linus för att säga hej-då-och-lycka-till-i-USA. Pigge konstaterade det sjuka att nästa gång vi ses kommer de som är innanför magen vara på utsidan. Åkte vidare hem till Annies familj för fika, tjôt, och få med oss bäbissaker hem. Fyllde hela bagaget med grejer. Och fick en hel kasse med gravidkläder så nu kan jag variera min stil ännu lite mer. Så otroligt snällt att få låna! På kvällen fick vi hjälp av Tilda och Viktor att sätta tillbaka garderoberna igen. Behövdes tydligen vara tre pers helt exklusive mig. 
 
 
Söndag. Jag skrev upp en att-göra-lista för dagen. Med hjälp av mina föräldrar lyckades vi stryka nästan allt. Så skönt att få röjt undan, och så skönt att få hjälp.
 
 
Alla stora bäbissaker har nu hamnat i hörnet där jag hade tänkt ställa min soffa. Hade en idé och dröm om att ha detta rum som ett mini-bibliotek innan bäbisarna behövde flytta in där. Tror jag får börja förlika mig med att den drömmen får pausas ett tag. Men en dag! Då ska jag ha ett eget bibliotek.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0