December - en sammanfattning

2024-01-04 07:00:00
Månadssammanfattning
 
 
December - a summary
 
 
Årets andra sammanfattningar finns här.  
 
 
Månadens sysselsättning
Adventsfikor och annat julstök med paketinslagning och saffransbak. Ha barnpassning så vi kunnat fixa och dona. Julfirande och nyårsfirande. Sångstunder inomhus och promenader i snön. Röja undan på bänkar och låga bord för nu klättras det och långa armar som sträcker sig efter prylar. Lösa gåtan i vår julkalende varje dag fram till julafton.
 
 
Månadens tv-serier
Trolltider - legenden om bergatrollet - Årets julkalender som vi såg några avsnitt av, men tappade intresset av halvvägs in.
Har jag sett något annat? Tror inte det. Levde en vecka med Musikhjälpen på i bakgrunden.
 
 
Månadens musik
Min spellista med jullåtar (som jag tänker varje år att den här borde jag verkligen rensa upp i). Astrid Lindgren-visor. GP:s 100 bästa låtar från 2023; Flowers med Miley Cyrus kan nog vara min mest spelade låt detta år, har inte kollat min Spotify Wrapped än.  
 
 
Månadens poddar
Flashback forever och Oförskämt att anta som vanligt. Årets radiojulkalender Tjuven på Nikolaus läroverk - den var riktigt bra i år, det var mysigt att få hänga i en magisk värld liknande Hogwarts. 
 
 
Månadens godaste mat
Rödbetssallad och potatis. 
 
 
Månadens sämsta
Orkeslöshet och trötthet trots att jag fått mer sömn denna månad än på länge.
 
 
Månadens bästa beslut
Att be än mer om hjälp med barnpassning någon kväll eller dag varje vecka. 
 
 
Månadens app
Riktiga vykort för att kunna skicka julkort.  
 
 
Månadens anteckning
Dagliga att-göra-listor. Packlista inför jul- och nyårsfirandet. 
 
 
Månadens klädesplagg
Långkalsonger och regnbyxor. Ut på tur aldrig sur. 
 
 
Månadens film
Inte ens en julfilm såg jag denna månad.
 
 
Månadens böcker
Vinternoveller av Ingvild H. Rishøi, och den gav jag fyra av fem i betyg. Annars sångböcker med barnvisor och pekböcker.
 
 
Månadens mest lästa inlägg
 
 
Månadens rutin
Byta barn vi sover med varje vecka. Njuta av egentid någon timma eller tre efter att barnen lagt sig för natten. Annars är det samma rutinschema som förra månaden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0