Bioteknikdagarna i Umeå - fredag till söndag

2015-11-22 14:01:00
Kalas och festligheter Skolan
Här kommer forsättningen om bioteknikdagarna i Umeå som jag och ett gäng andra bioteknologer var på första helgen i november. Första delen finns här, och här kommer de resterande dagarna!
Efter en frukostföreläsning missade jag mitt studiebesök, så jag hängde med de här två gossarna plus Olle istället. Till exempel hittade vi detta konstverk, och sovplatsen testades. Tror omdömet blev blött och/men hårt.
Och så hängde vi lite på ICA-affären med de bästa öppettiderna. Eller hängde och hängde, vi köpte tacochips och salsa.
Annars hängde vi mest i studentlokalerna och spelade Mario. Ville för övrigt, med den här bilden, visa hur blöt jackorna blev utav testandet av sovplatsen, men kom inte på något kul att skriva. Så kan det gå.
Efter ett studiebesök som jag faktiskt gick på och föreläsningar blev det dags att åka tillbaka till stället där vi bodde och suit up! Här är My och Olle, redo för finsittning.
Tillbaka på universitetet fick vi bubbel till fördrink.
Såhär snygga och glada var vi chalmerister. Alltså, gillar ju sista bilden i GIF:en mest.
Vi åt god mat, umgicks med studenter från andra lärosäten och fick underhållning i form av bland annat liveband. Sedan tog jag inga fler bilder, men filmade desto mer. Vi dansade i vart fall natten lång efter sittningens slut.
Lördagen bestod mestadels av föreläsningar som hölls av forskare eller personer som jobbade med bioteknik-relaterade saker. Efter BTS höstmöte (där jag blev nominerad som preliminär projektledare) gjorde vi oss iordning för en fulsittning. Här är min taggade Game-of-Thrones-familj som jag hängde med under förfestorienteringen. Det är för övrigt inte snö utan regn som faller ner från himlen. :/
Och den här bilden på mig och min bordsgranne Christoffer är den näst sista som jag hann ta innan minneskortet blev fullt. Men vi fick gückla och dansa och ha allmänt nice häng. Tre himla bra saker som avslutade dessa dagar på ett ypperligt bra sätt. Och på söndagen blev det dags att säga hej då och ta tågen tillbaka till Göteborg med ett sushi-stopp i Stockholm. Tack och bock för dessa dagar! De var givande och jag hade sjukt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0