8 sådana där rätter en kan käka

2017-11-29 07:19:58
Mat och recept
 
8 of those dishes one can grub
 
 
 
 
Får ju då och då frågan "vad äter du egentligen?". Jaa, mestadels mat. Men för mer konkreta exempel ger jag er härmed åtta goda rätter jag har ätit i mitt liv. Börjar starkt ut med pasta rosso som är en av mina favoriträtter och som jag absolut borde laga oftare nu när jag tänker efter. Åh, det är så gott.
 
---
 
From time to time I get the question "what are you eating, in fact?". Well, food mostly. But to give some more concrete examples, I hereby give you eight tasty dishes that I've been eating in my life. First out is pasta rosso, one of my favorite dishes and which I really should do more often. Oh, it's so tasty.
 
 
 
Min bästa vegetariska lasagne. Plattor som varvas med mozzarella-sås, och tomat-zucchini-champinjon-sås. Det här mina vänner vill ni inte missa. Recept finns här med pedagogiska bilder.
 
---
 
My best vegetarian lasagna. The sheets are sandwiched between mozzarella-sauce, and tomato-zucchini-champinion-sauce. This dish you don't want to miss out. Recipe with pedagogical pictures is found here.
 
 
 
Kikärtsgryta och potatis. Kan gå med på att det ser lite torftigt ut på bilden. Men smaken. Paprikan. Kikärtorna. Mmmm. Nomnomnom.
 
---
 
Chickpea stew and potatoes. Can admit that it doesn't look so fancy. But the taste. The bell pepper. The chick peas. Mmm. Nomnomnom.
 
 
 
Spaghetti med champinjonsås. Med lite extra peppar. Mmm.
 
---
 
Spaghetti with champion sauce. With some extra pepper. Mmm.
 
 
 
En till av mina absoluta favoriter! Framförallt risotton; lagar risotto flera gånger i månaden skulle jag tro. Den här är med rödbeta och getost. Den kombon, ni kan ju tänka er va!
 
---
 
Another one of my favorite dishes! Especially the risotto; cook risotto several times a month I think. This one is with beetroots and chèvre. This combo, just imagine the taste, huh!
 
 
 
Jordärtskockssoppa! Har ju mitt standardrecept med citronjuice som jag alltid lagar när det ska göras soppa. Men vågade testa den här också, med stekt äpple & purjolök och tryffelolja. Det var superbt. Det var gott. Det var storslaget.
 
---
 
Jerusalem artichoke soup! Always cook from my standard recipe with lemon juice. But once, I dared to try another recipe, with fried apples & leek and truffle oil. It was super. It was good. It was grand.
 
 
 
Häromveckan, när jag hade tid att laga mat, slängde jag ihop den här rätten. Krossade tomater, ris, vita bönor, spenat, majs, basilika, oregano, peppar, salt, lök. Det blev också gott.
 
---
 
The other day I cooked this dish, when I finally had some time to cook. Chopped tomatoes, rice, white beans, spinach, corn, basil, oregano, pepper, salt, onion. It turned out to be good.
 
 
 
I måndags lagade jag min vanliga tomatsoppa med mozzarella. Adderade röda linser och lite mer vatten för att få mer protein och mättnadskänsla. Det blev helt okej, det. Gillar ju också när allt bara kan lagas i en och samma gryta. Mindre disk, mindre moment och så vidare.
 
---
 
This monday, I cooked my ordinary tomato soup with mozzarella. Added red lentils and some more water, to get some more proteins. It turned out fine, this. Like when the dishes can be cooked in the same pot.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Mums, så mycket gott! :)

2017-11-29 @ 15:05:04
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0