Lördag & söndag med yoga, nazister, biblioteksbesök, och overcooked

2018-01-19 11:02:05
Min Dag
 
Saturday & Sunday with yoga, nazis, visit to the library, and overcooked
 
 
 
Gick på yogapass efter att ha käkat risotto med Anton. Passerade Nordiska Motståndsrörelsen som stod och delade ut flyers runt Domkyrkan. Mötte också ett gäng som skrek "inga nazister på våra gator" om och om och om igen. Det gjorde mig varm i hjärtat.
 
---
 
After having risotto with Anton, I went to a yoga class. Passed Nordic Resistence Movement that were giving flyers to people passing by around Gothenburg Cathedral. But I also met a gang of peeps shouting "no nazis in our streets" over and over and over again. It warmed my heart.
 
 
Trots nazister på gatorna var jag rätt nöjd och lugn och glad efter yogan. De var i och för sig inte kvar när passet var över.
 
---
 
Despite nazis in our streets, I was kind of happy and calm and glad after the yoga pass. Well, they had left when my class was finished.
 
 
Funderade på om jag skulle ta bort julprydnaderna, men äh, de får vara kvar ett tag till.
 
---
 
Thought about taking away the Christmas decorations. But no, they can remain for a little while.
 
 
Planterade om min passionsfruktsplanta istället. Hade ingen ny, större kruka (än), så fixade bara till lite ny, fräsh jord. Är dock rädd för att den kan ha dött i brist på sol. : (
 
---
 
Replanted my passion fruit plant instead. Didn't had a new, larger pot (yet), so just gave it some new soil for now. Though, I'm afraid that it might have died due to lack of sun. : (
 
 
Tillagade rotfrukter i ugnen och strödde över fetaost. Det fick bli min middag. Tittade på Foxfire (finns/fanns på svtplay), och läste ut Glaskupan. Tror det var i princip min lördag.
 
---
 
Cooked root vegetables in the oven, and ate it with feta cheese for dinner. Watched Foxfire, and finished reading The bell jar. And that was my Saturday.
 
 
SÖNDAG och jag vaknade av solen, och vandrade ner till biblioteket för att vara där vid öppningstiden. Det var så lugnt och still på vägen dit. På Viktor Rydbergsgatan var det helt tyst och jag glömde nästan av att jag var i en storstad.
 
---
 
SUNDAYand I woke up by the sun, and walked over to the library to be there soon after it opened. It was so calm and quiet on my way there. At Viktor Rydbergsgatan, I could almost forget that I was in a city, since it was so quit. 
 
 
Gick runt bland hyllorna och hittade ett gäng böcker att låna. Satte mig sedan med tre duvor som sällskap och Kungsportsplatsen som utsikt och läste Vända hem. Glömde av tiden.
 
---
 
Walked around among the shelves and found a bunch of books to loan. Then, I sat by the window with three doves as my company and Kungsportsplatsen as my view, reading Home-going. Forgot about time.
 
 
Lånade med mig dessa fyra böcker. Har läst ut Vända hem (gillade den mycket), och håller på att läsa En häst går in på en bar (kluven om vad jag tycker om den).
 
---
 
Loaned this four books. Have finsihed reading Homegoing (liked it a lot), and am currently reading A horse walks into a bar (have not yet figured out what I think about it).
 
 
Såg på Ingmar Bergmans Fanny & Alexander, åt sen lunch, och läste Vända hem.
 
---
 
Watched Ingmar Bergman's Fanny & Alexander, ate a late lunch, and read Homegoing.
 
 
Och satt i Dash & Bagges soffa och spelade Overcooked och glömde av tiden.
 
---
 
And sat on Dash & Bagge's sofa playing Overcooked and forgot about time.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0