Helger på landet i april och början av maj (med katterna)

2018-05-23 09:19:49
Min Dag
 
Week-ends in the countryside in April and the beginning of May (with the cats)
 
 
 
Känns som att jag har hängt hos mina föräldrar ute på landet varje helg sedan början av våren. En av dessa helger i april tog jag med mig mina grönsaksplantor som jag hade kultiverat i mitt fönster.
 
---
 
Feels like I've spent every spring week-end at my parents place in the countryside. One of these week-ends in April, I brought my vegetable plants which I had cultivated in my window.
 
 
Det hade fortfarande inte blivit riktigt varmt då, så Elsa-Sara tog några försiktiga steg utomhus. Hela vintern har hon tillbringat inomhus. Hon är lite rädd av sig och sprang in så fort det kom en bil eller en promenerande person.
 
---
 
Still, it was not that warm so Elsa-Sara took some cautiously steps outdoors. She's been spending the entire winter indoors. She is of an anxious kind, and ran indoors as soon as a car drove or a person walked by.
 
 
Lite som en kalv på kosläpp. Många nya ljud och händelser att ta in igen.
 
---
 
Quite like a calf on cow release. A lot of new sounds and happanings to discover again.
 
 
Ester var mer chill.
 
---
 
Ester was more chill.
 
 
När någon sitter på altanen och dörren är öppen vågar hon sig ut. Bra att kunna springa in fort igen till soffan om det skulle hända något utomhus.
 
---
 
When someone is sitting on the balcony and door is open, she dares to get out. It's nice to be able to run indoors fast if something would happen outdoors.
 
 
Jag var så nöjd över att kunna sitta på altanen med t-shirt utomhus.
 
---
 
I was very pleased that I could be outdoors on the balcony in t-shirt.
 
 
Knoppar.
 
---
 
Buds.
 
 
Björken hade ännu inte riktigt förvandlats till en grön, fluffig boll.
 
---
 
The birch had not yet been transformed to a green, fluffy ball.
 
 
Vi käkade klyftpotatis och hummus, och rödbetor med getost. Drack vin. Eller öl.
 
---
 
We ate potato wedges and hummus, and beet roots with chèvre. Drank wine. Or beer.
 
 
Vaknade upp till att Ester var superpepp på att sitta i soffan bredvid mig och bli klappad. ♥
 
---
 
Woke up to Ester being super stoked about sitting next to me on the sofa and be patted. ♥
 
 
Elsa-Sara var också pepp på att bli klappad. Blev en katthelg ser jag nu, haha, men det får ni ta.
 
---
 
Elsa-Sara was also stoked about being patted. Recognize that this became a cat week-end, haha.
 
 
Fick med mig sparris hem från mina föräldrar, så passade på att laga sparrisrisotto. Mmm.
 
---
 
Brought asparagus from my parents, and cooked asparagus risotto from them. Mmm.
 
 
En helg i början av maj åkte jag ut igen för att det skulle vara soligt och jag behövde skriva på min rapport och ville inte behöva sitta inomhus. Elsa-Sara vågade vara utomhus lite mer.
 
---
 
Another week-end, in the beginning of May, I went to the countryside again since it would be sunny and I had to write on my report and didn't want to be indoors. Elsa-Sara dared to be outdoors even more.
 
 
Ester har hittat en favoritsten att sitta på. Upphöjd och i skuggan. Tycker hon ser ut som en drottning.
 
---
 
Ester have found a favorite stone to sit on. At a level and in the shadows. Think she looks like a queen.
 
 
Fastnade med den här damen i knät en stund.
 
---
 
Got stuck with this lady on my lap for a while.
 
 
Fick lite ont i knäna efter ett tag. Men kan ta det. Var värt.
 
---
 
Got ache in my knees after a while. But it was worth it.
 
 
Sedan somnade hon. Såhär. Med nosen ner mot min armbåge. Kunde inte med att flytta mig så rapportskrivandet fick vänta.
 
---
 
Then she felt asleep. Like this. With her nose towards my armbow. Couldn't manage to move so my report writing had to wait.
 
 
Rabarberna har kommit! Så vi käkar rabarberpaj varje gång jag är på besök. Mmm.
 
---
 
The rhuburbs are growing! So we eat rhuburb pie everytime I'm visiting. Mmm.
 
 
Mitt mål var att få klart alla delar av rapporten som inte var resultat eller diskussion (klarade det). Så skrev på med detta som min utsikt.
 
---
 
My goal was to finish all parts of the report except for results and discusssion (made it). So wrote and wrote with this as my view.
 
 
Att kunna gå i flipflops utomhus igen! Brände mig dock lite lätt på ovansidan av foten. Så hade en cirkel där i några dagar. Fortsätter maj vara såhär soligt blir det nog mer landsluft för mig denna månad.
 
---
 
The ability to walk outdoors in flip flops again! Though, I got burned on the top of the feet. So had a circle there for some days. If May continues with this sunny weather, I think I will get more of that countryside air.
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

fina katter :) och bilder

2018-05-23 @ 10:08:09
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0