Ett öga rött

2008-12-27 11:05:03
Filmer

   Såg Ett öga rött igår på film.
Den var ganska olik boken, för de hade tagit bort en massa personer, och gjort så att enligt boken familjens vän Nourdine var pappa till flickan som Halim blir kär i, bara som några exempel. Fatta ingenting. Får man göra så? Själva handlingen hade de ju inte tagit bort, men det var så löst, alltihop. De hade inte gått så djupt in på detaljer, och det saknade jag. Fast det är väl förståligt att filmen blir sådär äckligt lång om de ska ha med allt, men jag tycker ändå de kunde haft med mer i filmen om personerna.

   Nästan bra att ha läst boken, och sett boken för då får man sett den ur olika perspektiv, mitt och regissörens. Jag hade tänkt att se filmen innan jag skickade in min svenskauppgift som skulle handla om barndomen sett från boken, eller något liknande. Men jag hann inte det. Det gjorde ändå inte så mycket, märkte jag nu...

Bilden tagen härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0