Filmpremiär

2008-12-16 21:49:10
Filmer

Åh, jag blir rätt sur på mig själv ändå.

Jag hade fått två fribiljetter till en ny film, och den gick på Biopalatset i Göteborg igår. Jag hade tänkt att ta med mig min kompis Elsa. Det enda problemet, var att den gick runt 21.

   Då hade inte filmen varit slut förrän runt 22:30, och sedan tar det ett tag innan man kommer ut från bion, hinner med en buss och hinner komma hem. Och då hade det väl gått en timma minst.
   Och mina föräldrar ville hellre sova, än hämta mig mitt i natten i Kode. För jag skulle bara kunnat ta röd express eller tåget, som bådas stationer ligger i Kodes "centrum", där jag inte bor. Bor ju lite i utkanten.
   Skulle ju kunnat åka taxi, när jag tänker efter.
   Men jag tänker inte alltid så långt, förrän efteråt!
   Och sedan var det ju det här med skolan, hade jag gått hade jag inte läst ut Mars-boken, och jag hade inte hunnit klart med engelskan. Så det var väl kanske lika bra.

   Men, hur ofta är det man får chansen att gå på en biopremiär?
Jag menar , jag är ju en helt "vanlig" människa. Jag brukar inte springa omkring på galor, och premiärer.

   Men en glädjande tanke:
   Nu var det ju två andra som fick glädjas och gå på premiären, istället för mig och Elsa. Kul för de! :)

Denna film som jag fått premiärbiljetter till. The Duchess med otroligt vackra Keira Knightley.
Får springa och se på den sedan, när den har haft riktig premiär, tror den är på fredag.


Kommentarer
Postat av: Elsa

haha, man får alltid se det från den positiva sidan! ;D

2008-12-20 @ 20:47:27

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0