Julstämning, where are you?

2008-12-24 00:01:59
Tankar Och Funderingar

Ja, nu är det snart julafton. Några få minuter kvar.
   Julstämmningen är som bortblåst. Känns som det inte är julafton imorgon. Vet inte vad som har hänt de senaste åren :S , spelar ingen roll hur mycket julmust man dricker, hur mycket julmusik man lyssnar på, hur mycket man pyntar med. Den är helt borta!
   Annorlunda var det ju när man var liten. Alla de övriga 363/364(vid skottår..) dagarna på året, längtade man till denna dag och sin egna födelsedag. Allt annat existerade knappt. Och julstämning kände man bara sådär, med en gång. Man tänkte inte ens på det. Den bara kom.
   Man behövde inte heller köpa egna julklappar, man bara fick. Man trodde på tomten (tills man fick upp ögonen osv), och skulle aldrig gissa att gubben med de stora glasögonen och tomteskägget var sin egna pappa.

   Men det är nog just det. När man var mindre, då la ens föräldrar mer tid på firandet, för att det är nästan som barnens högtid. Jag vet, det är familjens högtid, man firar Jesus födelse, man ska träffa släkten och blablabla. Men det blir ändå som de mindre barnens högtid.
   Men när barnen inte längre är stora ? Då blir det ingen tomte med skägg och stora glasögon. Inga barn som lägger sig vid kl. 20, medan föräldrarna pyntar och gör iordning det sista.

   Tråkigt när det blir så. Må låta barnsligt, men det är så jag vill ha det. För det är mysigare, när man verkligen försöker. Under juletiden skulle jag vilja vara liten igen ...

   Ha en fin julafton. Puss<3


bakade pepparkakor förut idag. Mums för degen! Haha
Tänkte hitta en bild på mig när jag var mindre och bakade, dels för att det är sött, och dels för att det hade passat till texten. Men jag orkade inte rota bland mamis fotoalbum...

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0