Historisk dag för USA

2008-11-05 16:47:56
Tankar Och Funderingar
Barack Obama vann USA-valet. Vilket alla redan vet vid det här laget.
Tänk att han står där nu, och har nästan världen i sin hand, lite tryggt att det är hans hand. Historisk dag, då det är USA:s första färgade president. Hoppas att han gör världen lite bättre.


Bild från aftonbladet.

Hade tänkt att ladda upp ett klipp med hans segertal, som jag bara har lyssnat lite halvt på ännu. Men det vill inte funka, se. Så jag lägger en länk istället här, så får ni se om ni vill.
Jag satt inte uppe i natt och tittade på valvakan, för jag kände att jag behövde sova istället. Men vet att några i klassen gjorde det i vart fall. Förstår inte hur de orkade med skoldagen, när de knappt sovit.

Nu ska jag i vart fall lyssna på hans tal, som sägs vara vackert.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var rätt intressant att se på faktiskt ;)

2008-11-05 @ 17:14:37
URL: http://annakaaarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0