Mössor

2008-11-22 19:08:18
Konsumtion

Förra hösten/vintern köpte jag en mössa. Bara en. En sådan svart, som hänger som en påse lite längre bak mot huvudet, som alla sprang runt med. Och som en hel del, jag med ibland, springer runt med denna hösten/vintern med.

Men denna hösten/vintern, har jag införskaffat mig minst 4 mössor! Ser ni vilken skillnad? bara idag köpte jag två till. Min mami blir nästan helt galen på mig, för att jag tar sådan tid på mig på morgonen när jag ska välja mössa/halsduk/vantar.
Dessutom hade jag tänkt att köpa en jacka till idag, en fuskpäls. Men mami skakade på huvudet och sa att jag har redan så många jackor. Det var inte priset det var på tal om, det var antalet! Eller, jag har tre som jag använder och kanske två som bara hänger och inte används. Men bara den pälsjackan? Snälla :) . Jag ska nog smyga och köpa den ändå, hittade den på Cubus dessutom. Som ligger i Stenungsund, en kvart med buss. Nära och bra. Efter skolan, någon dag. Troligen.

Men det jag vile komma fram till var, att denna terminen, har jag shoppat oerhört mycket mer än vad jag någonsin gjort under samma tidsperiod. Jag vet inte heller vart pengarna kommer ifrån, egentligen. Men de finns där, skönt det.
   Min mami blir snart galen på mina skor dessutom. Hon säger att hon ska ta ner de till källaren, så jag kan ha n skogarderob där, visst. Vi får se när det blir. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0