Kvällens film och dagens tidningar.

2008-09-13 23:45:35
Mode
Såg på ngn föreställning , med bl.a. Robert Gustafsson och Ewa Röse. Var lite söt :).
Sedan blir det Saturday Night Fever. För den har ja aldrig sett .
Innan ska ja titta i de två nya tidningarna jag köpt. Tror jag måste börja prenumenera, för de ruinerar mig. Men jag måste ha de, samtidigt. Solo och Chick läser jag. Funderar även på att kolla vad Glaze har att erbjuda. Kanske fastna för den med. Men jag måste som sagt börja prenumenera på minst en av tidningarna.
Hittade några intressanta punkter från dessa två tidningar jag vill dela med mig av:
  •  Läste om Tom & Katie Holmes dotter Suri som hade en garderob värd två miljoner. Hon är ungefär 2 år. Sheet my mumy. Men de söta klänningarna (riktiga designkläder) är så söta ! Elsa tyckte mest om den från Janie & Jack, och jag kan bara hålla med. Verkligen jättesöt <3.
    Shiloh, Brandgelinas dotter, har också en dyr garderob. Men hon shoppar inte varje dag med sin mamma å andra sidan, hon tycker mer om att vara hemma och leka, som lite mer normala barn kanske.
  • Läste också om att axelvaddar är en trend i höst. Har faktiskt en grå polotröja med axelvaddar, men jag vet inte om jag kommer att våga använda den. Polotröjor är ju alltid moderna och populära till hösten, så jag kanske tar bort axelvaddarna. Jag får se hur modig jag är. För övrgt, axelvaddar från Karen Miller. Tycker stilen är snygg.
  • Dessutom är paljetttightsen på ingång. Ett par tights, med riktigt stora plajetter. Men det känns inte som min stil, så det blir nog inga sådana för mig. Paljetter har aldrig varit min stora passion direkt.
  • Några sminktrender som jag skulle kunna tänka mig att använda är stålgrått nagellack, beigerosa läppstift, rosigt rouge och fuska lite med brun-utan-sol, dock inte överdrivet mycket. Det är inte snyggt på vintern, då ska man (eller jag i vart fall) vara lite blek om hyn, men att vara helt vit e det värsta jag vet.
  • Smala klackar är något som de feminina  kändisarna föredrar, synd bara att jag inte är så bra på just smala klackar, även om det är så himlans snyggt när man kan gå i de, annars ser det fruktansvärt ut. Jag föredrar de där klumpiga klackarna, annars vinglar mina fötter omkring.
  • Det är väl ingen som har missat 70-tals jeansen?
    I vart fall har jag bestämt mig för att jag ska ha ett par, till vilket pris. Såg att Monki hade ett par för ynka 400 SEK, de kommer nog snart infinna sig i min garderob.
  • Ett grovstickat plagg, en varm skön tröja, får nog snart också byta address från affären till min garderob.
  • Pennkjolar är dessutom så fina, så man kan svimma. Titta på en på H&M idag, jättefin, men ja köpte ngt liknande på GinaTricot istället. Vill också slå ett slag för de färgade strumpbyxorna, det är så fint, när man matchat rätt<3.  Så på mina ben kommer ni inte bara se svarta strumpebyxor, utan olika färger och tjocklekar.
    Råkar veta att 20 Den är väldigt hett just nu, men det är lite väl kallt att ha längre fram. Men just nu funkar det väl, om det inte blir en tidig vinter. För övrigt är Den tjockleken på strumpbyxorna, ju högre Den, desto tjockare.



Så, det var väl det hela, just nu.
Gjorde en fransk manikyr, med ett nytt set, som jag köpte på Lindex, billigtbilligt. Viva La Diva hette märket, och det funkade jättebra (69 kr ! om du ville veta.). Den vita penseln var specialtillverkad, för att resultat skulle bli ännu bättre. Hade Depends innan, men topplacket blev segt efter ett tag, och har nog stelnat. Och den vita lacken har blivit helt kletig, och går inte att göra fransk manikyr med. Får se om detta nya setet är bättre, för i så fall kommer jag att rekommendera det.


Men nu ska jag gå och se om det finns något ätbart i huset, för jag är sugen på att äta. Sedan blir det som jag skrev innan, film. Just nu går heartbrake på vår TV, verkar vara halvt rolig, halvt konstig. Men jag är inte så inne i den.
Puss puss
Elin.

Kommentarer
Postat av: Elsa :)

Åh, sånna jeans vill jag ha! ångrar nästan att jag inte köpte dom där den där gången jag provade några när du va med om du minns..?! Grymt snygga är dom! <3

2008-10-11 @ 15:38:24

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0