2008, året som gick.

2009-01-04 22:30:28
Tillbakablickar

Jag tänkte göra en sammanfattning av det gångna året, i bilder. Jag vet att det kan vara lite sent, men jag gör det nu :) . Bättre sent än aldrig, hihi.
Men innan ni ser bilderna, vill jag bara säga att 2008 var det bästa året hittills. Jag hoppas att 2009 bara blir ännu bättre :) .
Januari
Året "började" som alla andra år, med en trettondag hos min mo-mo :)
Hade en VGA-kamera, haha. Ojojoj.

















Det kom massa snö, så jag åkte pulka osv , haha

































Munkegärde, en gammal klasskompis :)
Så såg man ut då ^

Passade grannbarnen, mot betalning. Denna passningen var extra lyckad (ironi). Började med jordnötsringar i soffan, slutade med stopp i deras toalett för att det ena barnet proppade toaletten full med papper x)
Bästa vän fyllde år :)
Jag och Elsa arbetade med Samisk Musikmusiklektionen, som grupparbete. Lyssnade på det minst en gång om dagen, sheet. Inget jag saknar, haha.

















Februari
Denna kväll kommer jag ihåg. Haha, innan hade vi varit hos Jannike och hennes mami hade bjudit på lite att dricka. Och mamin var jättesööt, när hon sprang omkring ;), och några hade vinboxar på huvudet. Ojojoj, sedan ner till Kode, träffa några. Min bror mådde piss, så mami och pappa fick komma och hämta oss. Ojoj, vilken kväll *=D




























Melodifestivalen hos ThereseT. Haha, så söt var hon :) . Dessutom åt jag micrad skumtomte för första gången, gott var det.
































Dansmattan! Den hade jag t.o.m. glömt av x) , det var första och sista gången den blev använd. Fast nyttigt som bara den var den, så svettig som man blev! Kanske dags att plocka fram ? =D
















Mars
Hittade detta i tv-tablån. Förbryllar mig fortfarande x)


















Kort hår hade jag i vart fall. Den saken är då klar

































Hade en vecka med, vad jag tycker nu efteråt, helt galna frisyrer. Kolla bara på den här. Det var ännu rufsigare i verkligheten, och helt fult därbak, med bara en liten tofs eller något x)
.




























Var helt förälskad i min svarta mössa, den enda jag kunde tänka mig att använda x)

































Världen är för underbar ibland. Vi garvade ihjäl oss, jag och Jannike när vi hittade artikeln x)


















Mathilda katten, hade cancer, och bölden blev för stor för hennes kropp att hålla inne, så den sprack. Kan inte förklara det på något bättre sätt, men hon varade hela tiden, och det luktade förskräckligt illa. Vi såg hur illa hon mådde, men ville ha henne kvar i livet, som man vill med alla djur som man vet snart ska dö.












Det kom snö i mars. Den som inte kom på julaftonen 2007, kanske ?


































Den 18:e mars tog vi Mathilda till vetrinären, som avlivade henne. Jag grät, ska jag säga. Mathilda och jag liksom växte upp tillsammans, om ni förstår. Hon föddes på våren 1992, jag i september. Hon bodde hos farmor och farfar, jag hos mamma och pappa. Hon bytte hem, till vårt ett år. Och sedan bodde hon hemma hos oss. Hon är mamma till de två katterna vi har nu, och några hemma hos farmor och farfar. Sedan bytte hon hus igen, till grannhuset som vi hyr ut osv, men när hennes cancer blev svårare flyttade hon hem till oss igen. Hon var så otroligt fin, men hon har det bra nu :)






Sedan begravde vi henne, några dagar senare, på vår djurkyrkogård som vi har på tomten x)





Jag och Elsa började i boxning, haha :D



















Jag klippte håret ännu kortare och färgade luggen rosaaktigt. Jaja, man ska väl testa på det mesta innan man dör, eller ?





















April
Stoppade in mina nytvättade skor i ugnen, för att de skulle torka. Ett av mina misstag x) . Skorna blev gula runt gummit, och det var inte bra sådär allmänt. Men de är sköna och ingångna så jag kan inte slänga de (a.
Och ja, mina vänner påpekar det fortfarande, så fort de ser skorna, och ibland en ugn . Haha...












Jag och bästa vän gick på Angeredsgalan, eller vad de kallade det. Det var inför gymnasiet, om man ville gå på Angeredsgymnasiet så kunde man komma dit, typ som öppet hus eller något. Modevisningen var på kläder, som de som utbildade sig till designer hade gjort. Jättefräckt var det, och det gjorde att mitt val dit hamnade högre upp på listan...

(Hade fortdarande VGA-kameran, därför sådan dålig kvalle på bilderna)
























Jag började utveckla någon form av stil, tror jag. Låter väl fult som bara den, men det är sanningen. Även om man ångrar vissa klädval, när man tittar tillbaka, men det kommer man väl antagligen alltid göra...































Började "skolka" ifrån orkestern jag var med i. Hade tröttnat lite, men det kändes dumt att sluta när en halv termin redan hade gått, så jag gick då och då (läs nästan aldrig) och kom på konserterna.
Konserterna var kul, när man väl fick spela, men det andra runt omkring, det var det som var så tråkigt. All väntan och så.
Jag slutade sedan, på höstterminen.











Tog två till hål i öronen, men de har jag nu på sista tiden låtit växa igen, haha...


































Maj
Som sagt, utvecklade min stil. Haha, herregud !


































Vädret blev bättre, och byxorna med hög midja blev väl användna.




















Sa jag inte att det blev bättre väder eller ? Detta var den 9:e maj.



















Juni

Fatta hur skönt, att direkt efter skolan, slänga skolväskan på golvet och byta ut den till strandväskan, slänga upp sig på cykeln, cykla till havet och bara slippa allt vad skola heter. Hoppas det blir så denna sommar med :)















9f:s klassresa till Aröd<3
Vi var kanske inte världens bästa klass, men då var vi den bästa! Helt underbar och mysig ! Även om inte alla var med...
















Minnen :)<3 9f:s klassresa.




















En vän fyllde 18, och hade en liten fest för mig och två vänner till, för att vi inte kunde vara med när hon hade haft den större. Ute vid havet var det, jätte mysigt :> . Fast mami kom och förstörde och hämtade tidigt :<






























På nationaldagen spelade jag på Bohus Fästning, inför kronprinsessan Victoria, Sanna Nielsen och en till artist som jag alltid glömmer av namnet på!

















Skolavslutningen

Tog tyvärr inga egna bilder, men såhär såg jag ut i vart fall ^.
Min kompis hade en likadan klänning som mig, fast röd, lite surt, haha..
Men det var sjukt kul. Hade trott att jag skulle gråta, men det gjorde jag inte, inte en endaste gång!



























Midsommar
Firades först i Dalen, som alltid. Jag och Elsa stod i fiskedammen, haha. Sedan firade jag, bror, Elsa och Rickard hemma hos oss :) . Fast vi drog över till Rickard och var på den sidan sedan. Vi gick hem efter att vi hade somnat i en soffa hemma hos Rickard x) , då var det läge att gå hem. Haha.

Bytte till större del till digitalkameran istället, haha.









Bakandet
Jag och Jannike var bakmästarna nummer ett! En kväll bakade vi två kakor, och började klockan 22, haha. Aja, vi hade sommarlov :)
Men vi bakade mest hela sommaren, haha. Och alla skulle smaka när vi var klara :)














Cykling
Jag cyklade hur mycket som helst! En gång cyklade jag och Jannike från henne, till Stenungsund, och sedan tillbaka. Och det tog väl runt 45 minuter att cykla dit? Minst! Minnen säger jag bara!
Den cykeln må inte vara snyggaste, men den är mig trogen i vart fall ^













Guldbröllop
Min farmor och farfar firade guldbröllop i Dalen. Grattis till de :)
Bad Mami ta ett kort på mig, och hon och kameror. Aja.^
































Juli
Min vän från Stockholm kom hit, och vi umgicks ^. Puss, älskar dig<3


































Musen
Hittade en mus i garaget hos min vän :) . Söt var den, och jag tror vi döpte den till Husmusen ^
















Fem-Kamp
På Liseberg med släkten :) . Jättekul var det :D
Så blev det väl att man åkte lite attraktioner med^.
















En dag att minnas
För mig, för den var en av de bästa :) . Vi umgicks, kan jag säga ^
Vi gjorde inget speciellt, men vi hade sjukt kul! Det var inte bara jag och Jannike, utan nästan alla. =D






























Båttur
Åkte en sväng med denna båten, med släkten^



















Augusti
Sthlm
hos Anna<3 . Så underbart, så :)<3




Såg på någon föreställning x). Kul var det i vart fall :D












Shopping
i stocholm, självklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0