Vägen till himlen

2009-01-30 17:39:05
Böcker

   När jag ändå inte har något att göra, kan jag skriva att jag har läst ut min bok som jag lånade från biblioteket, Vägen Till  Himlen av Deborah Elis.
   Den handlar om Binti som bor i Malawi. Hon lever gott med sin pappa och två syskon, och de får gå i en lite finare skola som deras pappa har råd med genom att han säljer kistor. Binti är också med i en radioteater och får pengar för det. Men en dag dör hennes pappa dör i aids, som också hennes mamma har gjort. Hon och hennes syskon får istället leva hos släktingar som behandlar dem illa, och hon får aldrig mer spela i sin älskade radioteater.
   Väldigt läsvärd tycker jag i vart fall. Författaren är också påläst då hon har rest runt i Afrika, och pratat med barn som har förlorat sina föräldrar i aids. Binti är en påhittad flicka, men hennes historia liknar många barn i Afrikas.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0