Söndag 15/3 - Melodifestivalen 2009

2009-03-15 11:39:03
TV/Podcast
Hej på er! (:

Såg på finalen igår, som runt 3 miljoner andra svenskar också gjorde. Kan ju säga att jag tyckte att helt rätt låt vann! Och de som låg i bland toppplaceringarna var de låtar som jag tyckte vi kunde ha skickat. Faktiskt Caroline of Ugglas också, för jag tycker hennes låt är bra. Annorlunda, men bra. Fast det var det bara jag i min familj som tyckte, förutom mami som tyckte den var lite bra, haha.
   Direkt efter när programmet frågade en kompis till mig "Vad betyder La voix nu då?", så jag fick förklara för henne x) .
   Han som sjöng Hero i mellanakten, Motoboy, såg jag en gång med två kompisar på Liseberg. Han har färgat håret blont sedan dess, och klippt det. Men läppstiftet sitter fortfarande kvar, och det klär honom (: .
 
   Har lyssnat lite på de andra ländernas låtar också, på denna sidan (som är på franska..), och några undrar man hur de kan skicka ? Som Kroatien, de skickar sina ballader på sitt hemspråk varje år, men när ska de fatta att de inte kommer vinna när de skickar de låtarna ? Kanske om tio år, när vi ritkigt har tröttnat och röstar fram de till en etta bara för att vi ska slippa få fler ballader på det Kroatiska språket. Eller inte...
  Har hunnit komma till Rumäniens låt, Balkan Girls, och den är väl lite... svänging ^^.

   Men ska nog ta och göra min franska läxa nu, kram på er.


Malena Erman - La voix

Kommentarer
Postat av: Anna

...men serbien vann ju faktiskt 2007 med sin låt på serbiska ;D så kan det gå ....xD

2009-03-15 @ 17:58:02
URL: http://annkar.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0