Torsdag, snart fredag!

2009-10-15 18:24:59
Min Dag
Hej

Imorse påpekade min syster att det var fredag imorgon.
"Åh, vad skönt!" svarade jag då.
"Vadå då?" undrade hon.
"För att då är den här sjukt jobbiga veckan över. Skolveckan ivart fall", svarade jag.

För det är sant. Denna vecka har varit en av de jobbigare hittills. Hade biologiprov idag som jag pluggat till, fysikprov imorgon, psykologi-inlämning (som är istället för ett prov), sedan har jag halkat efter i kemi (och nästan alla andra ämnen också) för att jag har varit sjuk så jag har en del att ta igen, och svenskaläxa till imotn med. Sedan nästa vecka är det So-prov och engelskaprov, och estetläxa. (plus allt jag mst komma ikapp i, t ex matte). Tack och lov så flyttade idrottsläraren inlämningsdatumet av en läxa till efter lovet, vilket betyder en sak mindre man behöver göra nästa vecka...
Ibland önskar man att man hade lov, eller gick en linje där man inte hade så mycket. Fast man får tänka att man kan bli vad man vill (nja, så långt som betygen räcker i vart fall..) när man har gått ut sedan.
Ska i vart fall bli skönt med ett höstlov som är om två veckor. Fast man lär väl få plugga lite på det med...

Nu ska jag försöka plugga lite fysik, så att jag klarar provet imorgon.
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0