Fysik, fysik, passionsfrukt&chili och en liten katt

2010-04-22 20:52:58
Min Dag

Vaknade upp i morse bredvid min snygging och vi begav oss ungefär en timma senare till skolan, han cyklade och jag tog bussen.
Jag hade en halv franskalektion (franskafröken skulle hålla i ett Engelska A nationellt prov) och fortsatte skoldagen med lite fysik. Sedan var det dags för idrotten där vi hade aerobics och innebandy!
Efter lunchen var det dags för matte, sedan ännu mer fysik och till slut var skoldagen slut.

Hjälpte mami att handla och passade även på att ta med mig den nya Marabou-smaken med passionsfrukt och chili hem. En lite annorlunda smak men helt klart njutbar.
När jag kom hem blev det att fixa iordning lite inför det svenska nationella provet vi ska ha imorgon. Dessutom fick jag ett brev från Göteborgsvarvet som jag öppnade (lite info, reklam och en tidning).

Katten Eskil kom och höll mig sällskap. Skulle det i vart fall se ut som tror jag, men jag är ganska så säker på att han var ute efter chokladen!

Nu ska jag gå upp och göra iordning lite tonfisksallad som jag kan ha och äta under provet i morgon. Vi ska ju ändå sitta i fem timmar och har inte räknat med att äta någon lunch i skolan.

Dessutom kommer fransmannen hit imorgon! Kan ju inte förneka att jag är lite nervös. Tänk om han är jättetråkig eller jätte ointresserad av allt? Jag försöker i vart fall tänka att det kommer att gå bra och att han kommer att trivas. Hans säng är i vart fall nybäddad och huset är färdigstädat. Det kommer gå bra det här.

Ha det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0