Min helg

2010-04-25 19:55:43
Min Dag
Nu har fransmannen kommit hit och vi har gjort lite utflykter och visat honom massa svenska grejer.

I fredags åt vi pizza efter att vi hämtat honom och sedan kom min pojkvän och vi spelade lite yatzy, Finns I Sjön (kortspelet ni vet) och började att spela monopol men vi blev så trötta att vi gav upp spelet.

I går åkte vi in till Göteborg en sväng och jag visade honom Nordstan, NK och Poseidon. När vi kom hem igen åt vi lite mat (tacos som han aldrig hade ätit förut!) och spelade lite Finns I Sjön. Men jag längtade så mycket efter min pojkvän att jag inte var på speciellt socialt humör, och runt tio på kvällen åkte jag och mami för att hämta honom.
Vi gick väl och la oss någon gång efter det.


Idag gick jag upp runt åtta och tog mig en joggingtur halv nio. Efter frukost och avlämning av pojkvän och lite annat så åkte vi iväg till Marstrand. (Det var finare väder än det ser ut att vara!)
Vi gick runt litegrann och gav fransmannen en broschyr på franska om Carlstens fästning och Marstrand så att han förstod vad det var vi gick på (historisk mark, höhö).

Mami och Emelie.
Vi hade tänkt att hitta något café och fika lite på Marstrand, men det var inget som var öppet så därför beslutade vi oss för att åka hem för vi började bli hungriga.
Men så tyckte pappa att vi skulle visa var vi "brukar" bada på sommaren (vi badar inte direkt i Aröd, som vi åkte till, men det var liksom enklare att åka dit) så vi tog oss en sväng till havet. Mami ville gå ut ur bilen och känna hur kallt det var och då klev alla ut ur bilen. Jag tror det var ungefär 5-10 grader i vattnet, brrr.

När vi kom hem började mami att göra iordning maten (falukorv med potatismos) och nu är jag både mätt och trött. Man blir alltid så trött när man har varit vid havet!
Snart ska vi äta lite marrängswisch (om vi orkar...) och sedan blir det nog sängen. Om inte pappa vill köra mig och fransmannen imorgon så får vi gå upp klockan sex (på en måndag, ZzzZz).

Ha en finfin söndgskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0