Min (vår) söndag

2010-04-12 21:48:23
Min Dag
Innan vi åkte hem till pojkvännen var vi hemma hos mig.

Till frukost åt vi plättar som jag hade gjort för ovanlighetens skull. Brukar vara pojkvännen som gör plättar till frukost till oss (sån lyx har jag) så jag tänkte att jag kunde betala tillbaka lite, lite, litegrann.

Sedan tog pojkvännen med sig promenadkäppen och vi tog oss ut i skogen för att ta en skogspromenad.

Man kan alltid roa sig med att slå av grenar på träd. Fast det kanske inte är så nyttigt för träden dock.


Vi hittade och "räddade" lavar, som de lavexperter vi är.

Vissa delar av skogen ser ut som om den är med i Ronja Rövardotter. Ibland förväntar man sig att det ska komma fram en liten rumpnisse mellan trädstammarna, men det har aldrig kommit fram någon.

Jag fick lära mig att kottar egentligen är små frön (funderade på varför träden hade dem) och att det är som en liten stam innuti kottarna.

Efter en stund gick vi hem igen, och jag satte mig ute i solen. Lite senare på kvällen efter middagen åkte vi hem till pojkvännen.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0