Måndagstankar

2010-08-02 16:41:35
Tankar Och Funderingar
Hallå hallå!
De hade lovat regn idag i både tidningarna och på teven, men jag har då inte sett en enda regndroppe. Inte för att jag har varit idag, förutom imorse runt klockan sex och för bara några minuter sedan då jag gick till bussen och sedan av den och fortsatte hemåt mot Patrik.
Men det har inte varit några kunder med paraplyer, bara shorts och linnen (och andra kläder som folk kan tänkas ha). Så med hjälp av min slutledningsförmåga antar jag att det inte har regnat idag. Så meterologerna har ljugit för mig. Jag som trodde att jag skulle kunna få jobba de dagar det regnar och ha ledigt de dagar det är soligt, och har varit glad över det hela morgonen tills jag såg att kunderna inte alls hade paraplyer eller regnkläder, buhu.

Har funderat över hur mycket kött som verkligen produceras i Sverige. Där jag jobbar kommer det in flera ton kött varje vecka (som korvar, köttbullar, pålägg, kött som de styckar i charken osv). Eller den siffran har jag inte kollat upp om jag ska vara ärlig. Men jag kan tänka mig att det är minst ett ton kött i vart fall.
Och tänk alla de djuren som måste produceras. Produceras! Tänk, vi producerar djur som om de vore plastglas  eller tandkräm (eller någon annan icke-animalisk vara).

Jag tycker det är sjukt. Och jag skulle inte bli förvånad om jag blev vegetarian efter att ha jobbat klart den här sommaren. För ibland tänker jag på vad det är kött är egentligen och att det kommer från ett djur. Och tänk om det varit djuren som ätit och fött upp människorna istället och att det var jag som skulle ligga där som ett paket falukorv.

Fast jag tycker det
är värre när jag behöver gå och slänga kött i krossen (som vi kallar det, där läggs varor som har passerat bäst-före-datumet, inte ser bra ut osv) för då har det djuret dött i onödan liksom om jag ändå måste slänga det.
Nu orkar jag inte skriva mer om det här, för jag är hungrig och det var bara lite tankar jag hade denna måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0