Tisdagsjobbet

2010-08-10 22:03:31
Jobb
Idag har jag...

...tappat en hink (!) som innehöll 2,5 kg potatissallad. Som tur var tappade jag den inne på lagret så kunderna slapp se när jag fick torka upp allt som hade hunnit komma på golvet.

...blivit riktigt irriterad och nästan ledsen (jag hade nästan precis vaknat; har lättare för att börja gråta då) över hur sura och otacksamma människor kan vara.

...släppt en kartong med 10 000 kg riven ost på ett av mina fingrar. Det gjorde lite ont.

...blivit besviken idag igen över att det inte finns något på "gottebordet" (eller vad ska man säga?) som jag kan äta. Det ligger twix och chokladbollar från lindt som givetvis innehåller mandel där. En dag fanns det ferraribilar, woho! Men det var längesedan...

...blivit glad över att det faktiskt kommer glada och tacksamma kunder till butiken också!

...fått frågan om vi säljer njurar, levrar och hjärtan. Ryser av bara tanken. (Han som frågade skyllde på att det var hans fru som ville ha. Sitter hon ensam och äter det? Jag misstänker att han skyllde ifrån sig litegrann.)

...fått frågan om jag fryser minst tre gånger. Sedan har de som frågat kollat menande på min stora jacka (tänker som en förstor fristadsjacka) och halsduk.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0