La semaine français - franska veckan

2010-12-18 21:06:46
Tillbakablickar
Fransyskorna har nu åkt hem och jag tänkte lägga ut lite bilder för att visa vad vi hittade på under den här veckan de var här.

Första kvällen Anne-Marie var här fick vi presenter från Normandie/Frankrike!




Detta var bara till mig! Duschkrämen och body lotionen luktade vanilj vilken är min favoritdoft! Åh!


Fransyskorna efter att de fått följa med oss en hel dag i skolan.


En dag gick vi på julbordet.


Och fick ris à la malta till efterrätt efter fransmännens uppträdande (de sjöng en liten fransk julsång).


På fredagen åkte vi in till mysiga Liseberg. Det var väldigt kallt! Tur att de har små eldfat utsatta här och där.


Wille och en roset-tjej (aka min syster som gör grimaser hela tiden..).


På lördagen hade vi en ordentlig bakdag!




Lussekatter.


Pepparkakorna blev sådär faktiskt. Såg rynkiga ut och några blev brända. Well, well. De fick i vart fall bakat pepparkakor.


På måndagskvällen (sista kvällen) hade vi lite mys hemma hos oss, drack glögg och åt pepparkakor med ost på. Dessutom fick Anne-Marie lite presenter från oss. Den här tomten till exempel. Och lite kex och marabou-choklad.


Och på tisdagen åkte de hem till Frankrike igen.
Och det var ungefär vad vi hittade på utöver café-besök och shopping. En mycket fin vecka måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0