13 januari 2010

2010-01-13 16:59:28
Min Dag
Hej hej

Idag är det tjugondedag Knut, vilket i min familj betyder att vi ska "dansa ut julen". Men jag vill inte ta förväl än. Jag tycker det är mysigt med adventsljustakarna, tomtarna och värmeljusstakarna. Så jag ska nog låta mina prydnader i mitt rum stå kvar ett tag till, kanske att de åker in i garderoben igen till helgen. Om jag har hjärta att stänga in dem då... Får helt enkelt se ^.

Jag och min pojkvän har för övrigt skaffat oss ett gemensamt nyårslöfte; nämligen att ta tag i läxor så fort vi får dem och inte spara dem till sista dagen som vi annars är så bra på att göra. Verkar dock som om att en av oss redan håller på att bryta löftet...

Sista psykologilektionen idag. Kändes lite sorgligt mot slutet när vi skulle tänka igenom vad vi hade lärt oss under kursen och vad vi har tänkt om det, tyst för oss själva och sedan redovisa det med att sätta en pärla på ett band. Symboliskt och fint. Och sedan sa läraren massa bra saker om klassen.
Nästa vecka börjar rättskunskapen istället. Har hört rykten om att det är en del att slå i lagboken och plugga om lagar. Får väl se om jag tycker det är intressant och roligt eller om jag hoppar av...

Nu ska jag sätta mig med so-boken och plugga lite. Vi har prov om en vecka och jag ska hålla mitt nyårslöfte och börja plugga i tid. Även om det känns som jag har koll på demokratier och diktaturer så kan det alltid vara bra att vara väl förberedd.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0