Min fredag

2010-01-30 10:40:57
Min Dag
Hej på er!

Igår tillägnade jag 30 minuter av 1 timma och 20 minuter som jag har till godo att göra mig iordning innan jag går till bussen, till att göra en powerpoint om Amnesty. Tyckte den blev bra, men dock blev inte framträdandet lika bra. Hade inte övat på vad jag skulle säga riktigt, och blev tvungen att improvisera på engelska. Hade nog kunnat göra det på svenska, men inte på engelska. Lite svårt när man inte kan ord som yttrandefrihet och dödsstraff utantill. Sedan var vi dessutom sista gruppen och skulle försöka leda en diskussion med klassa om förnedrande beteende, men alla var så trötta och sega så det blev ingen bra diskussion alls. Dessutom avbröts vi igenom halva diskusson av att lektionen var slut, och vi (eller jag, haha) hade planerat att vi skulle spela upp en låt som avslutning. Så det fick vi helt enkelt skippa.
Men antingen så ska vi ta upp den på tisdag igen, eller så struntar vi i det^: För vi måste ha en ny infallsvinkel då mycket av det som vi skulle diskutera redan hade tagits upp av andra grupper.

På studiepasset satt vi med datorerna igen med något el-program eftersom det inte var någon som riktigt förstod hur vi skulle klara av att göra läxan (i datorn då, manuellt skulle det väl gå mer eller mindre). Sedan såg vi på film, men de flesta var så trötta att ögonlocken fälldes ner då och då.
Efter filmen hade vi en halvtimmas studiepass (wiho!) som jag ägnade till att gå och köpa något att dricka eftersom jag hade en sådan huvudvärk. Men de allra flesta gick hem, så när jag och min pojkvän kom tillbaka från Maxi gick vi också hem.

Åkte in till Göteborg, och jag hittade presenter till både mami och E<3. Jag fick dessutom presenter (vet inte varför jag förtjänade dem riktigt...) av min b-friend. En godisskål med ett hjärta på och en likadan chokladkaka som jag gett honom.

Ägnade kvällen till att äta middag (vid halv tio!) och beställa biljetter till Trollflöjten som går på Göteborgsoperan. De hade till vår stora lycka släppt extraföreställningar i sommar, och vi hade turen att det fanns bara en rad med tre platser kvar. (:

Gick och lade mig tidigt; var helt slut när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0