Sista skoldagen i årskurs två på gymnasiet

2010-06-10 14:56:20
Min Dag
Idag har varit en bra dag om man ser till vilka betyg jag har fått reda på idag. Har bara varit väldigt bra besked idag men jag vet dock inte om jag riktigt förtjänade ett utav betygen eftersom alla i min grupp fick samma betyg och då känns det inte som att man har förtjänat det man har fått. Vet inte hur jag ska beskriva det mer utförligt men jag vet/tror att mina klasskamrater förstår vad jag pratar om.
Det har varit lite klagomål över betyg som vi har fått reda på idag, och jag förstår dem verkligen. Det var väl inte riktigt rättvist satta betyg och i min klass är varje högre betyg så viktigt för att vi ska kunna bli vad vi vill sedan. Och ja, sedan var det ju inte helt rättvisa betyg heller för de som verkligen förtjänade ett högre betyg hade fått ett lägre vilket är väldigt tråkigt. Känns inte riktigt som att lärarna har haft riktigt koll på vem som har fått betyget.
Jag ska väl egentligen inte klaga eftersom jag fick ett bra betyg, men det är så himla tråkigt för dem andra som verkligen förtjänade ett högre betyg

Vi gjorde inte så himla mycket på vår sista skoldag. Hade först lite prat med våra "vanliga" lärare där det pratades om Italienresan, om våra skåp och så gjorde vi en utvärdering med. Sedan hade vi ett möte med estetläraren där vi bland annat pratade betyg och lite allmänt snack.
Åt lunch och sedan blev det inte så himlans mycket gjort fast det var å andra sidan inget som egentligen hade behövt bli gjort så det gjorde inget. Pratade lite med en av mina lärare om projektarbetet och sedan gick jag och pojkvännen hem till honom efter lite om och men.

Så nu sitter jag här i ett nystädat rum. Ni skulle bara veta hur det såg ut innan min pojkvän tog fram dammsugaren! Tog ett förekort som jag kanske visar någon gång.
Vet inte vad vi hitttar på ikväll. Smygbörjar kanske på sommarlovet och bara gör ingenting för omväxlingens skull. Imorgon bär det av hem till en klasskamrat efter skolavslutningen för att fira att vi äntligen har fått sommarlov! Kan inte längta mer!
*
Inget mer pluggande på ett tag. Underbart? OM!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0