Lite franskt tillägg

2010-03-18 20:24:09
Skolan
Hade betygssnack med franskaläraren idag och hon sa nästan precis det som jag trodde att hon skulle säga; att jag ligger på ett vg med god chans på mvg om jag gör mitt ordförråd större, annars ser allt annat bra ut!

En rolig liten sak appråpå franskan är att vi hade tre olika franskalärare under första året i gymnasiet. TRE stycken. Så om jag vill skylla min "dåliga" franska på något så skulle jag ju kunna skylla på det (men sedan finns det ju personer i min franskagrupp som ändå får bra betyg fast dessa lärarbyten, men de kan jag i så fall bara kalla för naturbegåvningar) för det går ju inte att komma undan att det blir lite rörigt om man ska ha en ny lärare efter ungefär tre månader (i genomsnitt) som ska kolla upp var man ligger och man får börja om från noll igen.

Bara en liten tanke och notering jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0