Bufféonsdag

2010-05-01 22:13:29
Min Dag

























I onsdags var jag på buffé med min fransman, min familj och alla korrespondenter med deras fransmän och familjer.
På denna sidan fanns alla desserter. Kladdkakan längst till vänster hade min syster gjort.



Det var väääääldigt mycket mat! Attans att man är glutenintolerant och inte vågade smaka på allt!
Dessutom hade någon fuskat och köpt pizza (dålig stil när alla andra hade slitit och gjort hemlagad mat...)

Precis innan vi skulle börja äta utelöste ett brandlarm, så alla fick snällt knalla ut och vänta på att vi skulle få gå in igen. Det var någon som hade kommit när en knapp som sätter igång brandlarmet.
För övrigt så lät det som om brandlarmet var mer som ett sömnmedel än som brandlarm; istället för en ringande klocka som får alla att bli stressade var det en röst som sa "detta är ett brandlarm, lämna lokalen genom nästa utgång." Jaha, liksom.

Min tallrik.

Emes tallrik.

Mellan måltiderna roade jag och Eme oss med att kladda på ett papper. Försökte lära min familj några väldigt enkla fraser på franska men det lyckades jag inte så bra för de kom aldrig ihåg hur orden skulle uttalas, haha.


(Fransmannens tallrik högst upp)
Sedan blev det dags för efterrätt. Tyvärr tålde varken jag eller min syster något av det som kvar, så vi fick vara utan.

Sedan blev det dags för fransmännens uppträdande. De var utklädda till körgossar (så söta så man smäller av, haha), uteliggare, fransyskor, ketchupflaskor, strandtjejer och kärleksfulla människor. Det slängdes ut små hjärtan och allt var helt underbart fantastiskt roligt!
Sedan drogs alla korrespondenter och några föräldrar med i en dansande och skrattande ring.

En helt oförglömlig kväll som var helt underbar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0