Eurovision Song Contest 2010

2010-05-30 19:37:51
Tankar Och Funderingar
Tyckte absolut att rätt låt vann igår! Hejade på Tyskland och Turkiet. Rumänien och Beligen hade gärna också fått vinna.
Men Tyskland var absolut värt det!

Roligt att det inte vara ett jätte förhandtippat bidrag som vann också. Azerbajdzjan och Norge var förhandstippade, men Norge hamnade väääldigt långt ner och Azerbajdzjan hamnade väl topp tio.

Dessutom hatar jag grannröstningen som håller på. Kan folk inte lyssna på låtarna? Är det en dålig låt ska man ju för guds skull inte rösta på den. Det är ju hur logiskt som helst.
Jag skulle aldrig i mitt liv rösta på ett bidrag som är dåligt bara för att det råkar vara ett grannland (fast jag röstar i och för sig aldrig heller). Dessutom blir det bara tråkigt i längden.
Det har blivit en tävling om vem som har flest grannar och inte bäst låt i de flesta fall.

Därför är jag också glad att Tyskland vann, för det var inte en massa grannröstning som gjorde att de vann utan för att de hade en bra låt. Tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0