Litegrann om homosexualitet

2010-11-17 18:13:54
Tankar Och Funderingar
Godkväll!

Sitter och skriver min SO-uppsats, eller vad man ska kalla det. Vi håller på med religion och etik. Jag har valt att skriva om homosexualitet eller homosexuella präster, får se inom vad jag hittar mest intressant fakta. Spännande är det i vart fall!
Jag är inte emot homosexuelitet, eller jag bryr mig inte så mycket. Men det roliga när jag letar fakta att det finns ju alltid motståndare (som det finns mot det mesta) och jag kan inte förstå hur de tänker. Vad rör det de om två kvinnor älskar varandra och vill dela sina liv med varandra? De enda som påverkas av det är de här två kära kvinnorna och jag förstår inte varför det alltid finns folk som ska lägga sig i vad andra göra och hur andra formar sina liv? Sköt ert egna liv så ska du nog se att det blir bra!

Och argumentet att ett homosexuellt par inte kan få barn och därmed att det är fel är jag så himla trött på! Par som inte kan få barn för att just de två inte "passar" ihop (en av tusen kanske, men det kan alltså vara så) eller en steril kvinna då? Är det också fel? Ska de tvinga sina kroppar och hjärnor till att lyda det de vill?
Dessutom, nu för tiden finns det något som heter adoption och provrörsbefruktning. Det ni!

Nej, nu ska jag gå och äta mat och sedan fortsätta att bli arg på människor där ute i världen!


Kommentarer
Postat av: Maxbettina

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-04-05 @ 17:51:28
URL: http://maxbettina.blogbow.com

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0