Om Universitet och så

2010-11-12 22:41:04
Skolan
Hej på er denna fredag!

Hamnade i säng ganska sent igår (runt halv elva) och sedan var jag inte trött utan låg och pratade med Patrik tills han sa (tiggde och bad om) att han ville sova. Gick upp klockan sex imorse så det blev inte så mycket sömn för mig denna natt och det har jag märkt av under hela dagen. Det enda jag riktigt kände för var att låta ögonlocken falla ner och lägga mig ner och sova.
Men, eftersom jag var i skolan var det lite svårt. Kämpade mig i vart fall igenom skoldagen.

Efter skolan åkte jag in med Wille och två till till Svenska Mässan för att gå och prata med olika universitet och högskolor. Jag har ju egentligen tänkt att jag ska ta ett sabbatsår så jag hade bara tänkt att följa med "för skojs skull" men nu efteråt känns det väldigt bra att jag följde med. Har fått lite mer kött på benen så att säga. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill utbilda mig till (har dock några tankar och funderingar) men jag tänker att om jag tar ett sabbatsår får jag lite mer tid att tänka på det, få erfarenheter och annat som kan hjälpa mig att välja.
Annars har jag och Wille kanske planer på att bege oss ut i världen som volontärer. Det verkar riktigt kul och häftigt! För ut och resa känner jag för att göra efter gymnasiet, på ett eller annat sätt. Tror inte jag skulle kunna resa på samma sätt efter en universitets-utbildning, så jag tänkte passa på!

Men ni som ska söka till universitet/högskola nu till hösten så tipsar jag er om att gå på mässan! Jag tyckte det var givande. Fanns så mycket som jag inte visste om och alla svarade gärna på frågor!
Så, iväg med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0