Fikafredag och rosa bandet!

2010-10-01 20:23:11
Min Dag
Hallå hallå
Tror franska provet gick hyfsat bra idag och jag hade lyckats öva på rätt saker! Wiho! Vi hann inte med hörövnings-delen idag så vi ska göra den nästa gång och eventuellt någon mer skrivdel om jag inte minns fel. Men det ska nog gå bra, hoppas jag...

På kemin hade vi en liten fikastund och en i klassen hade bakat jätte goda kärleksmums! Mumsigt värre (: . Se vad ni missar ni som inte har valt da Vinci och kemi b, hehe.

Efter skolan fick Wille med mig in till Göteborg. Skälet till varför hon skulle dit kommer jag inte ihåg riktigt, men hon fick med sig massa oplanerade köp hem i vart fall. Och jag köpte ett rosa band för jag tycker det är viktigt att stödja bröstcancerfonden och speciellt nu när det är "deras månad".
Inne på NK gick vi in på Lewi's och plötsligt stod en i affären och mätte på oss (eller plötsligt och plötsligt, hon frågade om vi ville veta vårat ID eller vad hon kallade det) runt magen och rumpan. Fick veta att jag hade denim och kanske bold, och fick med mig tre par jeans och iväg till provrummet för att prova. Fast jag tyckte att inga utav dem passade fastän de sa att det nya sättet att mäta på skulle göra det jätte lätt att hitta jeans som passade perfekt! Fast jag var ändå inte ute efter nya jeans just idag så för mig gjorde det inget.
Men Wille hittade ett par som satt som  ett smäck (sa hon i vart fall) och som hon köpte.
Hade med mig kameran men när jag skulle ta kort sa den att batteriet var slut, typiskt.

Sedan gick vi till Nils Ericson där vi fick vänta på bussen som var försenad och som sedan sniglade sig fram genom trafiken eftersom det var en hel del andra trafikanter på motorvägen.

Jag har i vart fall kommit hem nu och har ätit. Funderar på om jag ska sätta mig framför teven och se på idol med Emelie och äta glass eller om jag ska sitta här. Det återstår att se.

Ha en finfin fredag!



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0