Farväl, kära klubbsamling

2010-09-12 15:08:23
Tillbakablickar
När jag och min syster var mindre började vi samla på godisklubbor efter att ha sett en liten tjej i Guiness Rekordbok som hade över 600 olika klubbor! Vi tänkte att det där ska vi slå och så fort vi såg en klubba som vi inte hade med i samlingen köpte vi den. Och i slutet av varje vecka när vi hade köpt några nya skrev vi upp det i ett protokoll och lade dem till samlingen. Vi kategoriserade klubborna efter bland annat söta & fina och övriga (vanliga och/eller tråkiga). Och så fick de stå på en vagn i träkubbar som vi hade borrat i och tegelstenar med hål i.
Och varje gång andra såg vagnen sa de till exempel "oj, vad många klubbor" eller "varför äter ni inte upp dem?". (Svaret på den sista frågan var att de flesta av klubborna var flera år gamla.)

Men, de senaste åren har det inte kommit så många nya klubbor till samlingen och de stod bara där på sin vagn och förvånade folk tills mami ställde dem utomhus för att de bara stod i vägen inomhus.
Så de har stått utomhus under vår balkong fram tills igår. För då var det dags att säga farväl och slänga allihopa.



Vi räknade dem och
fick det till 248 klubbor. Det kanske var några till som redan blivit slängda eller uppätna (dock inte så troligt för jag hoppas vi har varnat alla som har försökt att ta någon!).


En geting kom och tyckte att det luktade väldans gott. På vissa av klubborna var bara själva pappret runt kvar och godiset borta, så vi gissar att flera myror och getingar och kanske även andra djur har varit där och mumsat.


Vi fick fyllt en hel Monki-påse och kanske en tredjedel av en stor Rut M.Fl.-påse.
Nu är de borta och ligger i soptunnan. Jag ska också låta mina barn få samla på något för det var kul medan det varade. (:
Hej då klubborna!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0