Tisdag

2010-09-15 20:24:56
Min Dag
Hej!
Igår när jag höll på att skriva ett inlägg såg jag att det blixtrade utanför mitt fönster och det första jag tänkte var att Emelie stod och fotograferade på balkongen. Men så hörde jag mullret och förstod att det åskade och jag vill inte sitta vid datorn när det åskar för jag är rädd att åskan ska slå ner i datorn för vad jag vet så har vi ingen åskledare. Så jag stängde av datorn och gick upp i vardagsrummet för att titta efter fler blixtar, men det kom inga fler. Mesigt tycker jag.

I vart fall så somnade jag igår när jag kommit hem och höll på att jobba matte. Drömde att jag åkte tillbaka till skolan och beslöt om jag skulle fråga min mattelärare efter hjälp på ett tal jag hade fastnat på eller om jag skulle ta fyra-bussen hem.
När jag vaknat gav jag mig ut och sprang. Och självklart började det spöregna (överdriver faktiskt inte) när jag hade sprungit kanske 2 km, och då hade jag halva vägen kvar ungefär. Dessutom blåste det ordentligt på hemvägen  fast det hade slutat regna men jag var ändå redan blöt så det hade inte gjort så mycket om det hade fortsatt regna. När jag gick skulle gå in innanför dörren började solen spricka fram och jag tänkte att "åh, den kunde väl kommit lite tidigare?".

Och det var min tisdag tror jag.

Old.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0